آرشیو یکشنبه ۶ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۸۷
ورزشی
۲۵

امشب تیم ملی مقابل اسلاویا پراگ قرار می گیرد

محک جدی جوان ها

گروه ورزشی تیم ملی فوتبال امشب دومین بازی تدارکاتی خود را در جمهوری چک برگزار می کند. تیم ایران که برای برپایی اردوی یک هفته ای در این کشور به سر می برد ساعت 20 به وقت محلی مقابل اسلاویاپراگ به میدان می رود. این دیدار در زمین اختصاصی اسلاویا برگزار می شود. تیم ملی چهارشنبه شب گذشته در نخستین دیدار تدارکاتی خود به مصاف بوهمیاپراگ رفت و تن به تساوی یک بر یک داد. غلامرضا رضایی زننده تنها گل تیم ملی درمسابقه یاد شده بود. بوهمیا پراگ اگرچه در زمره

تیم های مطرح و سنتی چک است و پیشینه خوبی در فوتبال این کشور دارد ولی دیگر از صلابت گذشته برخوردار نیست. این تیم حتی در سطح اول باشگاهی چک هم جایی ندارد اما وضعیت اسلاویا پراگ متفاوت است. این تیم همواره یکی از دو مدعی بزرگ کسب جام در بالاترین سطح باشگاهی کشورش به حساب می آید و با اسپارتاپراگ رقابتی دیرین دارد. اغلب چهره های سرشناس فوتبال چک از دل این دو باشگاه بیرون می آیند. کارل پوبورسکی، یان کولر، پاول ندود، توماس روسیچکی و... مهم ترین چهره هایی بودند که در یک دهه اخیر از این دو تیم مطرح چک به باشگاه های بزرگ اروپایی راه یافته اند. بازی با اسلاویا با توجه به اعتبار و قدرت حریف می تواند یک محک خوب برای جوان های تیم ملی باشد. علی دایی که مدعی شد در بازی با بوهمیا به جوانها خیلی بها داده است این بار نیز می تواند راهی را که در پیش گرفته ادامه بدهد.

* ایران چک در تهران

دیروزهمچنین نایب رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال چک دیدار و گفت وگو کردند. در این نشست که با حضور تاج، دایی، پاول مکری و رادولف ریکا برگزار شد مسئولان فوتبال چک نسبت به برگزاری بازی دوستانه مقابل ایران ابراز علاقه کردند.مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم ضمن ابراز رضایت از شرایط اردویی تیم کشورمان در پراگ، از رئیس فدراسیون فوتبال چک برای حضور در ایران دعوت کرد. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال عمان برای حضوری قدرتمند در جام خلیج فارس 22 بازی تدارکاتی در نظر گرفته است که نام ایران در فهرست آنها قرار دارد. با این حال هنوز هیچ پیشنهادی از سوی عمانی ها مطرح نشده است.