آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۰
خبر
۶

حضور 10 دقیقه ای صمصامی در مجلس

جلسه مجمع نمایندگان تهران با سرپرست وزارت اقتصاد ظهر روز گذشته و به مدت 10 دقیقه برگزار شد.

احمد نجابت در این باره اظهار کرد: البته جلسه بسیار کوتاه و حدود 10 دقیقه بود و صمصامی به علت طولانی شدن جلسه هیات دولت بسیار دیر به جلسه مجمع نمایندگان تهران رسید.

وی یادآور شد: در جلسه دیروز، مصباحی مقدم رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دو سوال درباره راهکار های علاج تورم و نظر صمصامی درباره شورای پول و اعتبار مطرح کرد و صمصامی نیز به این دو سوال پاسخ داد.

به گفته نجابت، به علت کوتاه بودن زمان برگزاری جلسه، نمایندگان نتوانستند ارزیابی در رابطه با اقدامات و برنامه های صمصامی برای وزارت اقتصاد داشته باشند.

همچنین به گفته پرویز سروری، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست به طرح دیدگاه های خود درباره تورم، علل و راهکار های مقابله با این معضل اقتصادی پرداخت. وی انحلال شورای پول و اعتبار را از جمله مباحث مطرح در نشست نمایندگان تهرانی با سرپرست وزارت اقتصاد ذکر کرد و افزود: نمایندگان در این نشست به انحلال شورای پول و اعتبار و انتقال آن به کمیسیونی مشترک اعتراض داشتند و معتقد بودند در شورای پول و اعتبار دو نماینده از مجلس و دو نماینده از قوه قضائیه حضور داشتند؛ اما در ترکیب کمیسیون جدید این ترکیب به هم خورده و بر این اساس این کمیسیون وجاهت قانونی ندارد.

همچنین سروری با بیان این که نظر سرپرست وزارت اقتصاد غیر از این بود، افزود: در این نشست فرصت کافی برای گفت و گو درباره طرح تحول اقتصادی دولت وجود نداشت و در این باره بحثی مطرح نشد.