آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۰
صنعت و معدن
۳

محرابیان خبر داد:

نیمی از ارزش افزوده صنعت و معدن در اختیار دولتی ها

وزیر صنایع و معادن گفت: بیش از 50درصد ارزش افزوده صنعت امروز در 200 بنگاه دولتی ایجاد می شود که تحت پوشش وزارت صنایع و معادن هستند.

علی اکبر محرابیان مجموع سرمایه گذاری های نهایی شده در سه سال پایانی برنامه سوم را 95هزارمیلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این رقم طی سه سال اخیر به 260هزارمیلیارد ریال رسیده است.

وزیر صنایع و معادن از رشد 172 درصدی سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن طی سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، علی اکبر محرابیان که در دهمین هم اندیشی علمی، فرهنگ، سیاسی استادان بسیجی در مشهد سخن می گفت، مجموع سرمایه گذاری های نهایی شده در سه سال پایانی برنامه سوم را 95 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این رقم طی سه سال اخیر به 260هزار میلیارد ریال رسیده است. محرابیان اظهار داشت: طی این مدت واحدهای بهره برداری شده در دولت نهم نیز 54 درصد رشد داشته است. وی با اشاره به انتقاد برخی درخصوص توجه دولت به بنگاه های کوچک اقتصادی گفت: ایران در حوزه اقتصادی علاوه بر تولید در کارخانجات بزرگ، به تولید در بنگاه های کوچک اقتصادی نیاز دارد.

وزیر صنایع و معادن اظهار داشت: با این اقدامات، متوسط سرمایه گذاری در هر طرح که طی سه سال پایانی برنامه سوم حدود 7 میلیارد ریال بوده است، در سه ساله دولت نهم با رشد 76 درصدی به 5 / 12 میلیارد ریال رسید. محرابیان رشد اکتشافات معادن فلزی را هم طی سال نخست برنامه چهارم توسعه به نسبت سه سال پایانی برنامه سوم دو هزار و 200 درصد ذکر کرد و گفت: بیشترین میزان رشد اکتشافات معادن فلزی مربوط به عناصر اصلی ازجمله سیمان، فولاد، مس و آلومینیوم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش حجم سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت به 19 میلیارد دلار در پایان سال 86 اظهار داشت: مجموع طرح های پذیرش شده در سه سال پایانی برنامه سوم توسعه 86 مورد به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون دلار بود که در سه سال گذشته با رشدی 120 درصدی به 190 طرح افزایش یافته است.

410درصد رشد واگذاری

وزیر صنایع و معادن واگذاری بیش از 91 هزار میلیارد ریال از حوزه صنعت به بخش خصوصی را مصداق بارز تحقق اصل44 در این بخش دانست و گفت: این رقم نسبت به دوران گذشته 410 درصد رشد داشته است.