آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۰
صنعت و معدن
۳

نشست خبری درباره تفویض اختیار به خانه صنعت و معدن

غنیمی فرد: برخی تشکل ها کلوپ دوستانه است

گروه صنعت و معدن- رییس خانه صنعت و معدن گفت: برخی از تشکل ها مثل کلوپ دوستانه هستند و عده ای رفیق دور هم جمع شده اند. هادی غنیمی فرد این سخنان را در برابر منتقدان تفویض اختیار وظایف سازمان صنایع و معادن استان تهران به خانه صنعت و معدن اعلام کرد.

وی اگرچه در ابتدای مصاحبه با چند تن از خبرنگاران به حمایت از طرح تحول اقتصادی پرداخت و در انتهای مصاحبه نیز اعلام کرد خودرویی آماده است که وی را برای جلسه تحول اقتصادی به ریاست جمهوری ببرد. وی اما توضیحاتی نیز درباره برنامه های جدید خانه صنعت و معدن ارائه کرد. وی در برابر این سوال که علت انتقاد برخی تشکل ها از این تفویض اختیار چیست، گفت: آنها فقط انتقاد می کنند و اهل عمل نیستند در غیر این صورت یک کاری را که برای این حوزه انجام داده اند، اعلام کنند. هفته گذشته خبر اعطای 13 نوع از وظایف سازمان صنایع و معادن استان تهران در این روزنامه به چاپ رسید. اگرچه برخی از روسای تشکل ها واگذاری این امتیازها به یک تشکل را انحصارگری خوانده بودند و خواهان مشارکت همه تشکل های بخش خصوصی در این تفویض اختیار شدند، غنیمی فرد روز گذشته در برابر این سخنان اظهار داشت: ما از همه تشکل ها دعوت می کنیم به ما بپیوندند. وی ادامه داد: هرچند برخی از تشکل های صنعتی و معدنی، تعداد کمی از صنعتگران را در اختیار دارند. غنیمی فرد یادآور شد: انجمن های واقعی همچون فولاد، آلومینیوم، خودرو، نساجی و... عضو ما هستند و ما به پشتوانه آنها این مسوولیت را گرفته ایم.

وی یادآور شد: قرار بود در دوره آقای جهانگیری بخشی از وظایف دولت به خانه صنعت و معدن واگذار شود، اما به سبب مخالفت آقای سپهوند، معاون اداری و مالی و انتقاد کنفدراسیون صنعت، آقای جهانگیری گفت که بخشی از اختیارات به آن کنفدراسیون نیز تفویض شود. غنیمی فرد افزود: آنها فقط ایراد می گیرند و کاری انجام نمی دهند اما ما لخت می شویم و در استخر شیرجه می زنیم. دبیر

خانه صنعت و معدن نیز به دنبال سخنان غنیمی فرد اظهار داشت: در این تشکل هر کس (از انجمن ها) می تواند رییس شود. ریاست آقای غنیمی فرد انتصابی نیست که انتخابی است و ما آن را با آغوش باز می پذیریم.