آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۰
بورس - شرکت ها
۱۰

پیش بینی سود 892ریالی برای هر سهم «آهنگری تراکتورسازی»

گروه بورس- سود هر سهم شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران برای سال 87 مبلغ 892ریال اعلام شد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران این شرکت سیاست تقسیم سود را توزیع تقریبا 70درصد (بدون سود حاصل از فروش دفتر تهران) سود پس از کسر مالیات اعلام کرده است. مبلغ 29میلیارد و 536میلیون ریال از سود قابل تقسیم که مربوط به فروش دفتر تهران است، به پیشنهاد هیات مدیره به منظور افزایش توان مالی شرکت و ضرورت خرید مکان مناسب برای استقرار کارکنان دفتر تهران تقسیم نخواهد شد.

شرکت اعلام کرده است، طرح سالن و کوره عملیات حرارتی با 70درصد پیشرفت کار را در دست اجرا دارد. تاریخ بهره برداری این طرح نیمه اول سال 87 و با برآورد سرمایه گذاری 16میلیارد و 676میلیون ریال است که تاکنون جمعا مبلغ 8میلیارد و 380میلیون ریال در این رابطه سرمایه گذاری کرده است. شایان ذکر است که بر اساس اطلاعات دریافتی عملیات ساختمانی طرح 85درصد و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی 30درصد پیشرفت داشته اند و کوره عملیات حرارتی در آخرین مراحل نصب می باشد.

همچنین مقرر شده بود اعتبارات مورد نیاز طرح طبق مصوبه مجمع از محل منابع داخلی شرکت تامین شود که به علت مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی اجرای طرح با تاخیر مواجه شده است. پیش بینی عملکرد سال 87 شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از 29درصد افزایش فروش، 35درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، 24درصد کاهش سود عملیاتی و 54درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.