آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۰
استان ها
۳۱

نصب سیستم های پیش تصفیه در صنایع خراسان رضوی الزامی شد

مشهد – خبرنگار دنیای اقتصاد: نصب سیستم های پیش تصفیه در تک تک واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی خراسان رضوی الزامی شد.

سیدوحید سیدزادگان، معاون اجرایی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی افزود: این طرح به منظور کاهش مشکلات بهره برداری و نگهداری تصفیه خانه های فاضلاب شهرک های صنعتی و کنترل میزان آلودگی فاضلاب خروجی انجام می شود.

وی در ادامه از آغاز مطالعات زیست محیطی در شهرک های صنعتی طوس و چناران خبر داد و ضمن اشاره به حساسیت های ویژه مسوولان به شهرک های صنعتی طوس و چناران که بر روی دشت مشهد قرار گرفته اند، اظهار کرد: مشکلاتی که فاضلاب های صنعتی آلوده برای حوزه آبریز کشف رود و استفاده مجدد از پساب ها ایجاد کرده است، موجب شده تا حل مشکلات زیست محیطی و تعهد بر تولید پاک و عدم آسیب به محیط زیست در دستور کار قرار گیرد.

سیدزادگان با اشاه به اینکه به منظور جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی از اردیبهشت ماه سال جاری از 500 واحد صنعتی بازدید شده است، افزود: از ابتدای طرح شناسایی واحدهای آلاینده تاکنون، با سه هزارو 952 نفر ساعت کار کارشناسی، 82 واحد آلاینده شناسایی شده است.

سیدزادگان گفت: به واحدهای دارای آلایندگی، اخطارهای لازم داده شده که 18 واحد عملیات پیش تصفیه را آغاز کرده و 13 واحد صنعتی دیگر نیز، مطالعات ساخت سیستم های پیش تصفیه را در دستور کار خود قرار داده اند