آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۰
استان ها
۳۱
گوشه وکنار

36هزار میلیون ریال برای حفاظت و احیای جنگل ها در ساری اختصاص یافت

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص 36هزار میلیون ریال برای حفاظت و احیای جنگل ها، مراتع و امورهای آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی حوزه ساری خبر داد.

علاءالدین پسیانی در جلسه پرسش و پاسخ با مسوولان اداره های منابع طبیعی شهرستان ساری با اعلام مطلب فوق افزود: 12هزار میلیون ریال از این منابع جهت انجام امورهای آبخیزداری، 3هزارمیلیون ریال برای انجام امورهای مرتعداری و مابقی اعتبارات تخصیص یافته برای حفاظت و احیای جنگل های حوزه منابع طبیعی مازندران در منطقه ساری اختصاص یافته است.

حسین علیپور، مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران- ساری نیز در این جلسه گفت: در سه ماه اول سال جاری بیش از 45هکتار از اراضی ملی شده از 271نفر از متجاوزان و سودجویان به منابع طبیعی خلع ید شد.

وی یکی از دستاوردهای مهم و اساسی کارگروه حفظ حقوق بیت المال را احیای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور دانست و افزود: به استناد ماده قانونی یاد شده و بر اساس تفویض اختیاری که به ماموران حفاظتی منابع طبیعی شده است در سه ماه اول سال جاری 195 قطعه از اراضی جنگلی و مرتعی مجموعا حدود 24هکتار توسط افراد سودجو و فرصت طلب مورد تجاوز و تصرف قرار گرفته بود که طبق قانون و مقررات نسبت به خلع ید آن اقدام صورت گرفت.

وی از تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده منابع طبیعی در محاکم قضایی خبر داد و افزود: بر اساس آرای صادره از مراجع قضایی استان در سه ماه اول سال جاری 76فقره پرونده مجموعا حدود 21هکتار از اراضی منابع طبیعی که در سنوات گذشته مورد تصرف و تجاوز قرار گرفته بود خلع ید و به دولت بازگردانده شده است.

وی از مردم استان خواست تا با ماموران منابع طبیعی که به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند جهت جلوگیری از تخلفاتی مانند حمل محمولات جنگلی، آتش سوزی و... همکاری کنند و هر گونه تخلفی را با شماره تلفن 09696 به ستاد امداد جنگل اطلاع دهند.