آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۰
جامعه
۲۹

نتایج نخست کنکور 87 اعلام شد

دختران و تهرانی ها برنده ماراتن سی وهشتم

گروه جامعه- با اعلام نتایج نخست کنکور سال 87، نام 36 داوطلب برتر این رقابت کشوری مشخص شد. این در حالی است که از میان نفرات برتر حدود نیمی از آنان به استان تهران تعلق دارند و دختران نیز با 19 برگزیده، گوی سبقت را از پسران ربوده اند.

در این میان پسران هم موفق شده اند تا با به دست آوردن سهمیه هفده نفری از مجموع برگزیدگان، رقمی معادل 47درصد را برای خود ثبت کنند. این در شرایطی است که پس از تهرانی ها داوطلبان شهرهای تبریز و اصفهان هر کدام با چهار داوطلب برتر و شیراز با دو داوطلب برتر در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. همچنین در کنکور امسال داوطلبانی از شهرهای کرمانشاه، سبزوار، ساری، رشت، یزد، مشهد، سنندج، کرمان و ساوه نیز جزو برترین ها قرار گرفته اند. گفتنی است در کنکور 87 حدود یک میلیون و 500هزار داوطلب شرکت داشتند که 843هزار نفر از آنان در مرحله نخست مجاز به انتخاب رشته شده اند. این در حالی است که امسال 82هزار داوطلب یعنی حدود 6درصد از داوطلبان کنکور وارد دانشگاه های روزانه می شوند و 63درصد از افرادی نیز که انتخاب رشته می کنند در دانشگاه های کشور پذیرش می شوند. لازم به ذکر است که انتخاب رشته افراد مجاز از روز جمعه یازدهم مرداد ماه به صورت اینترنتی و از مسیر سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز خواهد شد.

ستاد پاسخگویی سازمان سنجش فعال شد

در همین ارتباط ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش با اشاره به فعال شدن ستاد پاسخگویی سازمان سنجش، گفت: داوطلبانی که کدهای رهگیری و داوطلبی خود را فراموش یا گم کرده اند، می توانند با برقراری ارتباط با ستاد پاسخگویی کدهای خود را دریافت کنند.

به این ترتیب داوطلبانی که کدهای رهگیری و داوطلبی خود را فراموش یا گم کرده اند، می توانند با ارتباط با این ستاد از طریق تلفن ها و شبکه اینترنت کدهای مربوطه را از قبل داشته باشند تا برای انتخاب رشته دچار مشکل نشوند.

داوطلبان برای برقراری ارتباط با ستاد پاسخگویی می توانند با شماره تلفن های 88802740 الی 6 ارتباط برقرار کنند، همچنین ستاد پاسخگویی به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش نیز به پاسخگویی داوطلبان کنکور می پردازد.