آرشیو دوشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۷۳۸
حوادث
۱۹

فروشگاه رفاه میدان آزادی در آتش سوخت

گروه حوادث: آتش سوزی وسیعی در فروشگاه رفاه شعبه میدان آزادی خسارت مالی هنگفتی به جای گذاشت. بهروز تشکر مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: ساعت یک دقیقه بامداد دیروز وقوع حریق در فروشگاه رفاه میدان آزادی واقع در ابتدای جاده مخصوص به مرکز 125 اعلام شد و ماموران پایگاه 34 آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به وسعت حریق در ادامه شش تیم امدادرسانی نیز به محل حادثه رفتند.

وی افزود: «این حریق به وسعت 1700 مترمربع رخ داد که کانون آن انبار فروشگاه و محل نگهداری لوازم خانگی و مواد غذایی قابل اشتعال بود و ماموران آتش نشانی با پیدا کردن کانون حریق از سرایت آن به خودروهای پارک شده و طبقات دیگر فروشگاه جلوگیری کردند و بعد از حدود چهار ساعت عملیات در حالی که دود زیادی ناشی از آتش گرفتن مواد پلاستیکی آن محدوده را در بر گرفته بود، توانستند آتش را مهار کنند.» در این حادثه دو نفر از آتش نشانان بر اثر سوختگی و دود گرفتگی در بیمارستان بستری شدند، اما به شخص دیگری آسیب وارد نشد. در همین حال معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران درباره علت وقوع این حادثه گفت: احتمالا قسمت انباری فروشگاه رفاه از نظر برخورداری از کدها و تجهیزات ایمنی لازم دچار مشکل بوده است. محمد بیات با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه کانون حریق در انبار ساختمان فروشگاه قرار داشت، آتش نشانان در اطفای حریق با مشکل روبه رو شدند.

وی با اشاره به اینکه اعلام قطعی علت و خسارت احتمالی وقوع حریق در انبار فروشگاه رفاه از سوی کارشناسان آتش نشانی زمانبر است، افزود: با توجه به وسعت حریق، خسارت های مالی این حادثه قابل توجه است.