آرشیو دوشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۲
صفحه آخر
۲۸

نوای ساز در تالارهای شهر

در آخرین روزهای دومین ماه تابستان فضای موسیقی گرمتر می شود.

به گزارش «ایران»، در روزهای آینده کنسرت های متعددی در تهران برگزار خواهد شد. یکی از مهمترین اجراهایی که در پایان مردادماه و آغاز شهریور شاهد خواهیم بود، کنسرت همایون شجریان است که از 31 مرداد تا 4 شهریور ادامه خواهد داشت و با توجه به مکان برگزاری آن - تالار بزرگ وزارت کشور - هزاران مخاطب را تحت پوشش خود قرار می دهد.

از ظهر دیروز مرحله سوم پیش فروش اینترنتی این کنسرت آغاز شد.

در این مرحله 2100 بلیت که رزرو شده اما خریداری نشده اند ارائه می شود که تا ساعت 11 امروز ادامه دارد و احتمالا مرحله چهارم از ساعت 12 امروز آغاز می شود. بلیت ها هم هفته پایانی مردادماه در اختیار خریداران قرار می گیرد.

از سوی دیگر در فرهنگسرای بهمن جشنواره تکنوازان در دو شاخه موسیقی کلاسیک و سنتی از 25 تا 28 مرداد برگزار خواهد شد. در تالار وحدت نیز گروه همنوازان مهر به سرپرستی و خوانندگی محمد معتمدی 26 و 27 مرداد (ساعت 21:30) برگزار می شود. معتمدی اردیبهشت ماه با گروه محمدرضا لطفی در تالار وزارت کشور به روی صحنه رفته بود.

گروه سپهر هم به سرپرستی احمد رضاخواه روزهای 17 و 18 مردادماه در فرهنگسرای هنر به اجرای برنامه می پردازد. در این اجرا قطعات موسیقی ایرانی ارائه می شود و ساعت آن هم 12‎/30 است.

گزارش دیگری نیز حاکی است گروه موسیقی شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری از 23 تا 26 مردادماه کنسرت خود را با عنوان «بر آفتاب خلیج فارس» در کاخ سعدآباد اجرا می کند. بلیت های این کنسرت با بهای 10 تا 40 هزار تومان پیش فروش می شود.

همچنین فارس گزارش داده که گروه موسیقی لیان در المپیک 2008 پکن به اجرای موسیقی جنوب ایران می پردازد.

محسن شریفیان سرپرست گروه مروارید لیان و که پیش از این نیز در بازی های جام جهانی 2006 آلمان به اجرای موسیقی پرداخته، گفت: گروه در روز 16 مرداد به پکن خواهد رفت تا در برنامه های فرهنگی این رویداد بزرگ به معرفی موسیقی محلی ایران بپردازد.