آرشیو یکشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۷
ورزشی
۲۴

شروع تنیس المپیک

«فده رر» شبیه به آدم شد!

رقابت های تنیس بیست و نهمین دوره بازی های المپیک از صبح امروز در پکن شروع شد و به اذعان و اعتراف همگان این یک میدان بسیار حساس برای روژه فده رر است.

تنیسور 27 ساله و معروف سوئیسی به تازگی جایگاه اول خود را در جدول جهانی این ورزش به رافائل نادال واگذار کرده و اگر می خواهد این مقام را از رقیب بزرگ اسپانیایی اش پس بگیرد، باید در اینجا (پکن) و یو.اس.اوپن آخرین گرنداسلم امسال به عنوان قهرمانی برسد و با توجه به فرم بد وی در رقابت های امسال و قبول 11 شکست (امری بی سابقه برای او از سال 2001 به بعد) کاری بسیار دشوار برای او خواهد بود.

جیمز بلیک تنیسور سیاهپوست امریکایی و یکی دیگر از نامداران حاضر در آوردگاه پکن می گوید: «فده رر در، 3 4 ماه اخیر باخت هایی داشته که در گذشته نزدیک هرگز متحمل نمی شد و در نتیجه شبیه به همه ما و نظیر آدم های عادی و انسان های دیگر شده است! همین مسئله به همه ما برای پیکارهای تنیس المپیک و اصولا هر تورنمنتی در این ورزش امید بخشیده و امید قهرمانی به ما ارزانی کرده است.»

فوق ستاره ای که آدم شده است. طبق قرعه کشی رقابت ها باید در دور اول با دیمیتری تورسونوف روسی پیکار کند که نمی تواند مبارزه ای سخت نباشد. نادال 22 ساله و چپ دست که هر دو گرنداسلم اخیر (اوپن فرانسه و ویمبلدون) را برده است و در مرحله اول با پوتیتو استاراسه از ایتالیا بازی خواهد کرد (و در یک چهارم نهایی و نیمه پایانی احتمالا با اندی مورای اسکاتلندی و نوواک ژوکوویچ از صربستان مصاف خواهد داد) دیروز گفت: «کسب رتبه اول در جدول جهانی تنیس برای من بسیار مهم و عزیز بوده است، اما متاسفانه باید سریعا به المپیک می آمدم و در این تورنمنت شرکت می کردم و در نتیجه وقتی برای جشن و شادی نداشته ام.»