آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
اجتماعی
۴

وزیر علوم:آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در 20 شهریورماه برای امسال منتفی شد

گروه اجتماعی- امکان اجرای طرح آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها از20 شهریور در سال جاری وجود ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب گفت: تصمیم گیری درباره طرح آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها از 20 شهریور، هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی نشده است.

دکتر محمدمهدی زاهدی افزود: بنابراین زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، امسال تغییر نمی کند و همانند سال های گذشته خواهد بود.

وی گفت: ممکن است این طرح در اولین جلسه تشکیل شورا مطرح شود و به تصویب برسد، با این حال از آنجا که آغاز سال تحصیلی نیازمند برنامه ریزی، تامین کلاس ها و سایر مقدمات از سوی دانشگاه ها است و هم اکنون با کمبود زمان روبه رو هستیم، عملا امکان اجرای این طرح برای امسال وجود ندارد.

حذف کنکور الزام قانونی دارد

وزیر علوم همچنین درباره قانون حذف کنکور گفت: این موضوع قانون مصوب مجلس بوده و از سوی رئیس جمهوری به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است، بنابراین الزام قانونی دارد.

وی افزود: باید تا پایان سال، 90 روش فعلی پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری حذف و آزمون های استاندارد ملی که در مقاطع تحصیلی دبیرستانی و پیش دانشگاهی برگزار می شوند، جایگزین آن شوند، بنابراین قانون حذف کنکور الزام قانون است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

زاهدی در پاسخ به این که آیا دستگاه های مربوط به قانون حذف کنکور تاکنون در این باره گزارشی در هیات دولت ارائه کرده اند، توضیح داد: هم اکنون در سال سوم دبیرستان آزمون های استانداردی برگزار می شود که بر اساس آن در کنکور امسال 15 درصد قبولی ها با توجه به سوابق تحصیلی بوده است.

وی گفت: گسترش این روند وابسته به توسعه آزمون های استاندارد از سوی آموزش و پرورش است.