آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
ایران اقتصادی
۸

کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی تورم را افزایش می دهد

وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر این که اگر تولیدات را افزایش دهیم و نقدینگی تولید را تامین کنیم تورم نیز کاهش می یابد، عنوان کرد: به خاطر کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی، تورم افزایش می یابد.

محمد جهرمی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان درمورد رفع مشکل نقدینگی واحدهای کوچک و زودبازده گفت: اکثر واحدهای دارای مشکل نقدینگی، واحدهای کوچک و متوسط هستند که برای توسعه نیاز به نقدینگی دارند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز کشور مسئله تورم است. بارها اشاره کرده ام که اگر تولیدات را افزایش دهیم و نقدینگی تولید را تامین کنیم نه تنها تورم افزایش نخواهد یافت بلکه تورم کاهش نیز می یابد.

وزیر کار و امور اجتماعی تصریح کرد: شاید بتوانیم بگوییم که به خاطر کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی تورم افزایش پیدا می کند. جهرمی در ادامه در مورد نمایشگاه صنایع ساختمانی بیان کرد: در این نمایشگاه برگزارکنندگان اعلام کردند که به علت کمبود مکان نتوانستند بسیاری از کارخانه های داخلی و خارجی را پذیرا باشند. خوشبختانه هم حضور تولیدکنندگان داخلی و هم حضور تولیدکنندگان خارجی نشان از نشاط و تلاش بسیار خوب اقتصادی در کشور است و اکثریت تولیدکنندگان داخلی طرح توسعه را مد نظر قرار دادند.