آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
ورزشی
۲۵

بازی شجاعانه بسکتبال ایران

تیم ملی بسکتبال که پس از گذشت 60 سال در بازی های المپیک به میدان می رفت در نخستین بازی خود مقابل روسیه، قهرمان اروپا و یکی از مدعیان کسب عنوان نخست المپیک تن به باخت 71 بر 49 داد. نبود تجربه و استرس ناشی از نخستین حضور در المپیک باعث شد تماشاگران ترومن شروع خوبی نداشته باشند و وقت (کوارتر) اول را 24 بر 5 به حریف قدرتمند خود واگذار کنند. در وقت دوم با تدابیری که ترومن اندیشید و درخشش صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی تیم ایران 17 بر 14 برنده شد. این روند در وقت سوم هم ادامه پیدا کرد و تیم ایران 16 بر 8 روسیه را برد تا فاصله دو تیم بسیار کم شود. شاید اگر مصدومیت حدادی از ناحیه چانه نبود تیم ملی در کارهای دفاعی به مشکل برنمی خورد. مصدومیت او سبب شد روس ها وقت چهارم را 25 بر 11 پیروز شوند. صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی در این بازی 16 امتیاز گرفت و بهترین یار تیم ایران بود. همچنین «روبرت مولدنی» بازیکن سیاهپوست و امریکایی الاصل روسیه باکسب 19 امتیاز عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد. دیروز اسپانیا 81 بر 66 یونان را برد، آلمان هم با حساب 95 بر 66 از سد آنگولاگذشت و لیتوانی در نخستین شگفتی المپیک آرژانتین را 79 بر 75 شکست داد. تیم ایران ساعت 5:30 صبح فردا (به وقت تهران) مقابل لیتوانی به میدان می رود. اعضای تیم کشورمان شب گذشته بازی لیتوانی را آنالیز کردند.

* مشحون (رئیس فدراسیون بسکتبال): بچه های ما شجاعانه بازی کردند و شایستگی بیشتری داشتند. فشار بازی زیاد بود اما تیم ما مقابل روسیه کم نیاورد.

* رایکوترومن (سرمربی تیم ملی بسکتبال): در ابتدای بازی تمرکز لازم را نداشتیم. روس ها تجربه بیشتری داشتند. من از این باخت ناامید نیستم.

* آندری کریلنکو (بازیکن روسیه): ایران خیلی خوب بازی کرد. آنها تیم پرقدرتی بودند و در کوارترهای دوم و سوم ما را تحت فشار قرار دادند.

* صمد نیکخواه بهرامی (کاپیتان تیم ملی بسکتبال): روسیه تیمی بود که بازیکنانش در NBA بازی می کنند. ما در ابتدای بازی تمرکز نداشتیم. هدفمان جام جهانی ترکیه است و دنبال کسب تجربه هستیم.