آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
ماجرا
۱۴
دادگاه

راز عقدنامه جعلی

فاطمه وثوقی

زن جوان پس از شش سال زندگی مشترک وقتی متوجه شد همسرش با جعل عقدنامه، مهریه 1360 سکه طلارا به 14 سکه تغییر داده تقاضای طلاق داد.

این زن پس از مراجعه به دادسرای ناحیه پنج - صادقیه - با تسلیم شکایت از شوهرش به قاضی «مشوق»، بازپرس شعبه هفتم، گفت: حدود پنج سال قبل پسر یکی از همسایه ها به خواستگاری ام آمد. سرانجام پس از چند جلسه رفت و آمد موافقت خود را با ازدواج اعلام کرده و قرار شد با مهریه 1360 سکه طلاسر سفره عقد بنشینم. اما مجید که مدعی بود بشدت به من علاقه پیدا کرده پنهانی، رازی را با من در میان گذاشت و گفت پدرم با مهریه 1360 سکه مخالف است اما ما می توانیم همزمان با برگزاری مراسم عقد 14 سکه طلارا به عنوان مهریه تعیین شده اعلام کنیم تا خانوده ام با ازدواج ما مخالفت نکنند. بعد هم بدون این که آنها در جریان قرار گیرند به دفترخانه می رویم و مهریه 1360 سکه را ثبت می کنیم. من که به همسر آینده ام اعتماد داشتم، پیشنهادش را پذیرفتم.

بنابراین یک روز پس از عقد با هم به دفترخانه رفته و مهریه 1360 سکه طلارا به ثبت رساندیم.

وی در ادامه گفت: شش سال با خوب و بد مجید ساختم. غافل از این که او مرد شیادی است. چرا که یک روز هنگام تمیز کردن کمد همسرم ناگهان سند ازدواج خودمان را دیدم. وقتی از سر کنجکاوی به صفحه ها نگاهی انداختم ناگهان متوجه شدم که مهریه ثبت شده در سند، 14 سکه است. با اطمینان از این موضوع در حالی که شوکه بودم با همسرم تماس گرفتم و از او در این باره پرسیدم. اما مجید با بی تفاوتی در این باره ابراز بی اطلاعی کرد. من که به رفتارهای شوهرم مشکوک شده بودم با مراجعه به دفترخانه در این باره تحقیق کرده و متوجه شدم که عقدنامه جعلی است. در نتیجه تصمیم گرفتم از شوهر فریبکارم به اتهام جعل سند و خیانت شکایت کنم.

بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات زن جوان، مجید - شوهر- را برای پاسخگویی درباره شکایت همسرش به دادسرا احضار کرد. ماموران نیز در تلاش هستند پس از تحقیقات لازم، راز عقدنامه جعلی و تکلیف مهریه طلایی زن جوان را فاش کنند.