آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
ایران اقتصادی
۲۱

گزیده اخبار

خودروها کمی بی مشتری شدند

از هفته گذشته آمار خرید و فروش خودرو بسیار تقلیل یافته است. به گونه ای که رکود بی دلیل در بازار خودرو حاکم شده است. طی هفته اخیر قیمت انواع خودروها حدود 50 هزار تومان کاهش پیداکرده است.

کارشناسان این بخش معتقدند با عرضه مناسب خودرو و یکسان شدن عرضه و تقاضا، بازار خودرو به ثبات رسیده است. مسئله دیگر که سبب رکود خرید و فروش خودرو به خصوص خودروهای وارداتی شده، کاهش قیمت جهانی نفت و طلااست.

کاهش مجدد قیمت مسکن

معاون وزیر مسکن در امور ساختمان و مسکن با بیان این که قیمت مسکن در برخی از نقاط کشور با افت 5 تا 10 درصدی مواجه بوده است، گفت: کاهش قیمت مسکن ناشی از سیاست های دولت و آغاز دوره رکود قیمت ها بوده است.«منوچهر خواجه دلویی» در گفت وگو با برنا، با بیان این که قیمت مسکن در استان تهران و برخی از مراکز استان ها با رکود همراه بوده است، افزود: این رکود در برخی از نقاط کشور با افت قیمت نیز توام بوده است. وی اظهار داشت: طرح مسکن مهر یکی از راهکارهای دولت برای کاهش تقاضاهای این بخش بود که براساس آن 1‎/5 میلیون خانوار از متقاضیان مسکن در واحدهای ساختمانی این طرح اسکان داده می شوند. به گفته وی به طور معمول پس از هر دوره افزایش قیمت دوره رکودو افت قیمت به وجود می آید. وی با بیان این که یکی از دلایل رکود و افت قیمت بر اثر سیاست های دولت بوده است، خاطرنشان کرد: از جمله نتایج مثبت رکود قیمت مسکن نیز فعال شدن بورس کشور بوده است.

افزایش 5 هزارتنی تولید سیمان

مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان گفت: با بهره برداری از طرح توسعه شرکت سیمان خوزستان، پنج هزار تن در روز بر ظرفیت تولید سیمان کشور افزوده می شود. مرتضی لطفی با بیان اینکه امیدواریم بزرگترین واحد تولید سیمان کشور، مهرماه سال جاری در شرکت سیمان خوزستان به بهره برداری برسد به ایسنا، گفت: در حال حاضر واحد سنگ شکن و واحد خاک طرح توسعه شرکت سیمان خوزستان در حال تولید آزمایشی است. امیدواریم این 2 واحد به صورت رسمی در شهریورماه و هفته دولت به بهره برداری برسد