آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
ایران زمین
۲۳

جشن خرما در ارگ جدید بم

کرمان - خبرنگار «ایران»: با هدف ایجاد روحیه نشاط و تحرک و همچنین معرفی بهینه امکانات، تسهیلات و توانمندی های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، این مجموعه همچون سال های قبل از 31 مرداد تا 8 شهریورماه امسال جشن خرما را در شهرک ارگ جدید برگزار می کند.

از جمله برنامه های این جشن می توان به برنامه های شاد تفریحی و سرگرم کننده شامل جنگ شادی، کنسرت موسیقی، تئاتر کمدی، نمایش های خیابانی، نورافشانی، پرواز با پاراگلایدر، مسابقات ورزشی و بازارچه صنایع دستی اشاره کرد. سال گذشته برای برگزاری بهینه این جشن ستاد ویژه ای با عنوان ستاد برگزاری جشن خرما تشکیل شده که کار خود را با تدارک برنامه ها و نیز آماده سازی مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی در ارگ جدیدآغاز کرده است.

جشن خرما که همه ساله با فلسفه سپاسگزاری از مائده های الهی و به پیروی از سنت دیرینه مردم بم در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید برگزار می شود، هم اکنون به صورت یکی از برنامه های تفریحی - فرهنگی مردم بم، استان کرمان و استان های سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان درآمده است و همه ساله تعداد زیادی از شهروندان شهرها و استان های یاد شده را به خود جلب می کند ‎/ منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در کیلومتر 10 جاده بم - زاهدان قرار دارد و از امکانات و تاسیسات رفاهی، اقامتی و تفریحی مطلوبی برخوردار است. سفر به ارگ جدید از طریق هواپیما، راه آهن و با وسیله نقلیه زمینی امکان پذیر است.