آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۱
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

اعتراف مجری مشهور بی بی سی به بی اعتباری این رسانه

یکی از گویندگان و مجریان مشهور بی بی سی در گفتگویی صریح با مجله ریدیو تایمز (Radio Times) گفته که کارکنان بی بی سی دیگر از کارشان احساس غرور نمی کنند.

به گزارش رادیو زمانه، ووگن اظهار داشت: بی بی سی دیگر جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین رسانه های جهان، نزد کارکنانش از دست داده است.

تری ووگن که ایرلندی است در این گفتگو که به مناسبت هفتاد سالگی اش صورت گرفته، تصریح کرد که دیگر کار کردن برای بی بی سی، ارزش و اعتبار گذشته را ندارد.

وی با بیان اینکه دیگر آن «دقت و تعهد» سابق که همیشه در بی بی سی وجود داشت، در این رسانه وجود ندارد، گفت: وقتی من کارم را با بی بی سی شروع کردم، کسانی که برای بی بی سی کار می کردند، می دانستند که درآمدشان به اندازه تلویزیون های تجاری دیگر نیست اما آنها راضی بودند که حداقل دارند با یکی از بهترین رسانه های جهان کار می کنند. اما امروز بی بی سی نه تنها تعهد و دقت قدیمی راندارد بلکه برای مجریان وکارکنانش هیچ شخصیتی هم قائل نیست.

این انتقادات صریح مجری بی بی سی در حالی صورت گرفته که بی بی سی به تازگی می خواهد تلویزیون فارسی زبان نیزراه اندازی کند.

گفتنی است تری ووگن که بعد از 37 سال از کارش کناره گیری کرد از نظر مردم بریتانیا و ایرلند به عنوان یک گنجینه ملی شناخته می شد و در سال 2005 میلادی هم از سوی ملکه بریتانیا لقب سرو شوالیه را دریافت کرد.