آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۱
اخبار کشور
۳

تاکید وزیر کار و امور اجتماعی بر حمایت از تولید کنندگان بخش خصوصی

وزیر کار و امور اجتماعی بر حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان بخش خصوصی در جهت ایجاد اشتغال در کشور تاکید کرد.

«سیدمحمد جهرمی» عصر روز دوشنبه در جریان سفر به سبزوار در جمع کارفرمایان، صنعتگران و جمعی از مسئولان این شهرستان گفت: برای اشتغال زایی، افزایش درآمد سرانه و تبدیل شدن به کشور اول منطقه باید به تولید اهمیت بیشتری بدهیم. وی اهمیت دادن به تولید و تولیدکننده را از ضروریات برای قرار گرفتن در مسیر توسعه عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری برای تولید و حمایت از آن بایستی در کشور ساماندهی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون آموزش جوانان متناسب با بازار کارنیست، گفت: هنوز برخی ادارات با بخشی نگری مسئولیت خود در قبال بیکاری را احساس نمی کنند. وی با اظهار اینکه ادارات باید از ایجاد مانع برای سرمایه گذاری و تولید خودداری کنند، گفت: فلسفه وجودی برخی از ادارات ایجاد بستر برای حضور و جذب سرمایه گذاری است. وی گفت: دستگاه های اجرایی با کمک به سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای تولیدی می توانند به نقش خود در راستای اشتغال زایی عمل کنند.

جهرمی تفکر دولتی ماندن دستگاه ها در امور اجرایی را از مشکلات موجود برای سرمایه گذار برشمرد و گفت: سیاست های اصل 44 برای واگذاری امور به مردم است. عضو هیات دولت با بیان اینکه هم اکنون 80 درصد بخش درمان و 90 درصد آموزش در اختیار بخش دولتی است گفت: فراهم شدن بستر برای بخش خصوصی و حضور آن در حوزه های مختلف سبب کمتر شدن مشکلات می شود.