آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۱
حوادث
۱۵

به علت نبود آب آشامیدنی و کشاورزی ساکنان 3 روستا در الیگودرز مجبور به ترک روستاهای خود شدند

اهالی سه روستای «عسگران، دهله ابراهیم و گلبهار سفلی» در شهرستان الیگودرز به دلیل خشک شدن منابع آب آشامیدنی و کشاورزی و نبود آب، روستاهای خود را طی چند ماه اخیر ترک کردند.

تعدادی از اهالی این روستاها می گویند: 6 سال است به دلیل حفر تونل قمرود در 500 متری چشمه آب آشامیدنی این روستاها، آب چشمه روستاهای یاد شده به طور کلی خشک شده است. آنان گفتند: هم اکنون منابع آب آشامیدنی و کشاورزی این روستاها به دلیل حفر تونل «قم رود» خشک شده و مشکلات فراوانی برای اهالی روستاها به بار آورده است.

یکی از اهالی روستای عسگران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این روستا 75 خانوار با جمعیت 500 نفر ساکن هستند که هم اکنون از داشتن آب مورد نیاز خود محروم شده اند. «احمد رضوانی» مدعی شد: آب آشامیدنی اهالی این روستا مدتی به وسیله تانکر تامین می شد که به دلیل غیر بهداشتی بودن آب تانکرها، سلامت مردم به خطر افتاده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها درآمد اهالی این روستا از طریق دامداری و کشاورزی است، با خشک شدن منابع آب اهالی قادر به ادامه زندگی در روستا نبودند و به همین منظور روستا را ترک کرده اند و به حاشیه های شهر الیگودرز پناه برده اند.این گزارش حاکی است در روستای دهله ابراهیم 17 خانوار و گلبهار سفلی نیز 26 خانوار ساکن بودند که همگی آنها به دلیل نبود آب آشامیدنی و کشاورزی مجبور به ترک روستاهای خود شده اند.