آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۱
دانش و پژوهش
۷

مصرف ماهی مانع از گرفتگی عروق می شود

تحقیقات نشان داده مصرف غذاهای دریایی به ویژه ماهی به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از امگا 3 مانع از گرفتگی در عروق و سکته های قلبی می شود.

به گزارش مهر به نقل از هلت دی نیوز، افرادی که در برنامه غذایی خود بیشتر از ماهی استفاده می کنند به طور قابل ملاحظه ای کمتر در معرض انواع بیماری های قلبی و عروقی و همچنین گرفتگی عروق که امروز معضل بسیاری از جوامع شده قرار می گیرند.

محققان بر روی 868 نفر مطالعه کرده اند و نتیجه اینکه افرادی که در نزدیکی دریا زندگی می کنند و بیشتر ازماهی استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که غذاهای غربی و شامل گوشت قرمز از برنامه های غذایی آنها به شمار می روند دارای قلب و دستگاه گردش خونی سالمتری هستند.

علت این امر نیز در وجود اسیدهای چرب امگا 3 فراوان در ماهی است که این اسیدهای چرب موجب انعطاف پذیری بیشتر رگها و جلوگیری از بروز هرگونه پلاک در مسیر جریان خون می شود.

در حال حاضر ژاپن بالاترین میزان مصرف ماهی در جهان را به خود اختصاص داده و از این رو کمترین میزان بیماری های قلبی و عروقی در میان افراد این کشور مشاهده می شود.

در حال حاضر بیماری های قلبی یکی از عوامل اصلی در مرگ و میر افراد در جهان را به خود اختصاص داده و مصرف روزانه 1.3 گرم امگا 3 موجود در ماهی می تواند مانع از بروز مرگ و میرهای بسیاری شود.