آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۱
رسانه
۳

رادیو نوا برای پخش از شبکه های صدا و سیما تولید کرد

500 قطعه مناجات و ادعیه ویژه ماه رمضان

گروه رسانه: رادیو نوا 500 قطعه صوتی شامل ادعیه ماه مبارک رمضان، مداحی ها، تلاوت، ابتهال، مناجات و... در قالب 60 لوح فشرده برای پخش از شبکه های متعدد صدا و سیما در ماه رمضان تولید کرده است.

رادیو نوا که پیش از این با نام «اداره کل نغمات آیینی رادیو» فعالیت می کرد، علاوه بر این که تولیدات خود و منابع آرشیوی را روی موج اف ام ردیف 107 از ساعت 24 تا 6 بامداد پخش می کند وظیفه سازماندهی، آرشیو و تولید الحان و نغمات آیینی را برای پخش از شبکه های متعدد رادیو و تلویزیون نیز به عهده دارد.

به گفته مجید حسینی، مدیر رادیو نوا امسال برای نخستین بار و به شکل سازمان یافته ای نغمات دینی و آیینی مناسب ماه مبارک رمضان که با روش های اصولی تولید شده اند برای پخش در اختیار شبکه های مختلف صدا و سیما قرار می گیرند. حسینی می گوید: این آثار شامل 500 قطعه صوتی و در قالب 60 لوح فشرده است که متناسب با ایام ماه مبارک رمضان تهیه شده است. او درباره مداحانی که آثار آنها در ایام ماه مبارک پخش خواهد شد نیز عنوان می کند: در تولید این آثار، اعتبار افراد به این منظور که چهره های مذهبی و موجهی باشند، اهمیت بسیار داشته است. از جمله افرادی که مداحی ها و ادعیه با صدای آنها پخش خواهد شد می توان حاج منصور ارضی، قاسم کربلایی، ذبیح الله ترابی و موسوی واعظ را نام برد.

حسینی درباره برنامه های رادیو نوا نیز در ماه رمضان می گوید: رادیو نوا با توجه به این که ساعت پخش آن از 24 تا 6 بامداد است، برای سحر های ماه مبارک به صورت ویژه، برنامه هایی خواهد داشت.