آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۱
ایران
۱۵

حمید مولانا در شورای اداری استان عنوان کرد

تامین خوراک علمی و فرهنگی کشور؛ ماموریت مهم قم

قم - خبرنگار جام جم: مشاور رئیس جمهور، فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی و تامین خوراک علمی و فرهنگی کشور را از جمله ماموریت ها و رسالت های استان قم عنوان کرد.

حمید مولانا، استاد ارتباطات در جلسه شورای اداری استان قم با مهم توصیف کردن جایگاه علمی و فرهنگی قم در جهان، گفت: قم تنها یک شهر و استان نیست، بلکه شهری شناخته شده در سطح دنیا است که توانایی و پتانسیل بالای علمی و فرهنگی آن زبانزد محافل دانشگاهی معتبر جهان است.

وی نقش فرهنگ را در پیشبرد تحولات منطقه ای و بین المللی پررنگ ارزیابی کرد و افزود: نارضایتی جامعه از وضعیت اقتصادی همچون تورم، خاص کشور ما نیست و ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

این استاد برجسته دانشگاه اضافه کرد: ریشه مشکلات امروز ما در غرب است، چون غرب مدرنیته را به وجود آورد و حالابه جای آن که به داشته ها و فرهنگ خود توجه کنیم، به مدرنیته غربی ها توجه داریم.

وی از شهر قم به عنوان محیط زیست فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: وجود کتابخانه های بزرگ و مراکز علمی و پژوهشی معتبر همچون حوزه علمیه هم از جمله ویژگی های ممتاز قم است که تقویت و توسعه آنها، نیازمند نگاه ویژه مسوولان کشور و فراهم کردن زیرساخت های فیزیکی لازم است.