آرشیو یکشنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۶۰۰
خبر
۶

الهام:حرف های مشایی نباید به نام کابینه تمام شود

سخنگوی دولت تاکید کرد: درباره اظهارات اخیر اسفندیار رحیم مشایی درباره اسرائیل و این که آیا با توجه به ادامه کار رحیم مشایی در کابینه این اظهارات می تواند موضع دولت و رییس جمهور تلقی شود؟ گفت: دلیلی ندارد که حرف هایی که از موضع یک فرد و شخص زده می شود، به نام کابینه و دولت تمام شود. سخنگوی دولت، با بیان این که کسانی که با ادبیات رییس جمهور آشنا هستند به خوبی می دانند که ایشان حتی از به کار بردن واژه اسرائیل پرهیز دارند، گفت: رییس جمهور امروز و در سطح جهانی به عنوان پرسشگری بزرگ درباره هولوکاست که هویت این رژیم اشغالگر و حامیان آن را زیر سوال برده است، شناخته می شوند.

وی افزود: هر وزیر یا مسوولی اگر در حوزه تخصصی خود حرف هایی بزند، خودش پاسخگو است؛ دلیلی ندارد که مثلادر حوزه مسوولیت های وزارت دادگستری، وزیر بهداشت پاسخگو باشد یا درباره مسایل بهداشت وزیر راه پاسخ دهد، درباره مسایل میراث فرهنگی و جهانگردی نیز مسوول آن حوزه پاسخ گو است. وی تاکید کرد: ما باید عقاید شخصی، حوزه تخصصی وزارتخانه یا دستگاه اجرایی و تصمیمات دولت را از هم تفکیک کنیم. هماهنگی در کابینه در تصمیمات مشترک دولت معنا پیدا می کند.

وی تاکید کرد: هیچ وزیر و معاونی در جایگاه رییس جمهور نیست و هر کسی سر جای خودش است و هیچ کسی سخنگوی رییس جمهور نیست.

وی افزود: البته به طور طبیعی رفتار شخصی افراد با جایگاه ایشان ارتباط دارد اما در مجموع هر کس وقتی به عنوان یک شخص اظهار نظر می کند، مسوول رفتار خودش است.