آرشیو یکشنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۲
جامعه
۱۷

اعلام قیمت و زمان توزیع کتاب های درسی مدارس

گروه جامعه: مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب های درسی کشور، از توزیع 928 عنوان کتاب درسی در قالب 141 میلیون جلد و در همه پایه های تحصیلی برای سال تحصیلی 88 87 خبر داد.

سیداحمد حسینی به ایسنا گفت: توزیع کتاب های ابتدایی از 9 شهریور در واحدهای آموزشی استان ها و از 16 شهریور در واحدهای آموزشی تهران و شهرستان های تابعه و توزیع کتاب های راهنمایی و متوسطه از اول شهریور در کتابفروشی های استان ها آغاز می شود و از 15 شهریور در کتابفروشی های تهران و شهرستان های تابعه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی افزود: کتاب های دوره پیش دانشگاهی نیز از هم اکنون در اختیار مناطق آموزشی برای واگذاری به دانش آموزان قرار گرفته است و کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش هم از ابتدای سال تحصیلی از طریق واحدهای آموزشی در اختیار هنرجویان قرار می گیرد.

حسینی با اشاره به این که قیمت کتب پیش دانشگاهی، فنی و حرفه ای و کاردانش پشت جلد کتاب نوشته شده و طبق آن، اخذ وجه می شود، بیان کرد: هزینه دریافت مجموع کتب درسی 5 پایه ابتدایی طبق بخشنامه مصوب، 13 هزار و 900 تومان است که این میزان به صورت تفکیکی، برای کتب درسی پایه اول ابتدایی 1900 تومان، برای پایه دوم ابتدایی 2500 تومان، در پایه سوم ابتدایی 3300 تومان، در پایه چهارم ابتدایی 3000 تومان و برای پایه پنجم ابتدایی 3200 تومان است. وی همچنین با تاکید بر این که بهتر است، با توجه به احتساب آمار توزیع کتب درسی بر حسب تعداد دانش آموزان هر استان، کتب درسی از استان محل اسکان دانش آموزان خریداری شود، خاطر نشان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف و مشکل در توزیع کتاب های درسی با شماره تلفن 88827778 از ساعت 30/8 تا 30/15 تماس بگیرند و حل مشکل مورد نظر خود را خواستار شوند.

توزیع 90 میلیون جلد دفتر دانش آموزی

همچنین به مناسبت بازگشایی مدارس کشور، وزارت بازرگانی 90 میلیون جلد دفتر دانش آموزی توزیع می کند.

این دفترها از 10 تا 20 شهریور در مراکز مذکور توزیع می شود و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند از طریق تلفن 124 موضوع را جهت پیگیری اعلام کنند.