آرشیو سه‌شنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۴
اقتصاد
۴

ایران چک 200 هزار تومانی آبان به بازار می آید

گروه اقتصاد: مدیر سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: ایران چک 200 هزار تومانی تا اوایل آبان ماه امسال برای عرضه به مردم در اختیار بانک ها قرار می گیرد.

مجید صنیعی آبادی در گفتگو با فارس اظهار کرد: سازمان تولید اسکناس و مسکوک از اوایل مهر ماه سال جاری کار نشر ایران چک 200 هزار تومانی را آغاز و شاید زودتر از آبان نیز (بسته به روند تولید) آن را به بازار عرضه نماید.

وی با اشاره به طرح روی این ایران چک ها گفت: طرح روی ایران چک 200 هزار تومانی طرح کارون سد 3 است. رنگ قالب این ایران چک سبز و ابعاد آن 160 در 75 میلیمتر است.

صنیعی آبادی اضافه کرد: مشخصات فنی این ایران چک همانند ایران چک های 50 و 100 هزار تومانی است و کاغذ استفاده شده در آن همان کاغذ اسکناس است.

وی یادآور شد: طرح واترمارک ایران چک 200 هزار تومانی، تمثال فردوسی بوده و در سمت راست قسمت بالای این ایران چک به صورت درشت و برجسته عدد 200 درج شده است.

مدیر سازمان تولید اسکناس و مسکوک از 2 نخ امنیتی در ایران چک 200 هزار تومانی خبر داد و گفت: یک نخ شکل پنجره ای دارد و بر روی آن عدد 2 میلیون ریال ثبت است و نخ دیگر، نخ پنهان است که در سمت چپ آن قرار دارد.

وی تاکید کرد: ویژگی های امنیتی ایران چک 200 هزار تومانی دقیقا همانند ایران چک های 50 و 100 هزار تومانی است.