آرشیو سه‌شنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۴
صفحه آخر
۲۰

بزرگداشت محمود درویش در موزه هنرهای معاصر فلسطین

گروه فرهنگ و هنر: مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت محمود درویش در تهران برگزار می شود.

بهمن نامور مطلق با اعلام این خبر به ایسنا گفت: به مناسبت چهلمین روز درگذشت محمود درویش، با حضور سفیر فلسطین و نماینده گروه های مقاومت فلسطینی، مراسم یادبود این شاعر مقاومت در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می شود.

دبیر فرهنگستان هنر خاطرنشان کرد: در مراسم یادبود محمود درویش، علاوه بر شعر خوانی شاعران فلسطینی و ایرانی، منتقدان و پژوهشگران ادبیات مقاومت درباره آثار و زندگی او سخنرانی می کنند.

او برپایی نمایشگاهی یک هفته ای از آثار هنرمندان معاصر فلسطینی به یاد و خاطره محمود درویش را از دیگر برنامه های بزرگداشت این شاعر فقید فلسطینی عنوان کرد و افزود: اکنون در حال رایزنی برای انجام این امور هستیم که قطعا انجام می شود. جزئیات چگونگی برگزاری این مراسم و سخنران ها نیز اعلام خواهد شد.

همچنین در این باره محبوبه پلنگی، مدیر موزه هنر های معاصر فلسطین گفت: ریز برنامه ها را هنوز نچیده ایم؛ اکنون در حال برگزاری جلسه های کارشناسی در این زمینه هستیم؛ ولی آنچه قطعی است، این است که مراسم بزرگداشت محمود درویش از سوی موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می شود. برگزاری شبی برای محمود درویش از برنامه های ماست که در آن، شاعران و پژوهشگران درباره آثار درویش سخنرانی می کنند و همچنین یکی از سروده های این شاعر مقاومت از سوی نقاشی ایرانی به تصویر کشیده می شود که البته همزمان با شب درویش، آثار گنجینه موز ه هنرهای معاصر فلسطین هم به نمایش درمی آید.