آرشیو سه‌شنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۴
ایران
۱۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان:

مردم نگران کمبود گوشت قرمز و مرغ نباشند

اهواز - خبرنگار جام جم: در حالی افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ شهروندان خوزستانی را نگران کرده است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان معتقد است، گوشت قرمز و مرغ به اندازه کافی ذخیره شده و نگرانی از این بابت برای ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

سید مجید موسوی اضافه کرد: شهروندان خوزستانی در ماه مبارک با هیچ گونه کمبودی مواجه نخواهند شد. وی دلیل اصلی افزایش قیمت این دو فرآورده غذایی را بروز پدیده خشکسالی دانست و اظهار کرد: به دلیل ایجاد پدیده خشکسالی، قیمت تمام شده نهاده های کشاورزی از جمله ذرت و سویا صددرصد افزایش یافته است.

موسوی گفت: هزینه های جانبی مرغداری ها نیز بالارفته که در این افزایش قیمت بی تاثیر نیست.

موسوی اعلام کرد: قیمت مصوب و جهانی حال حاضر گوشت مرغ منجمد 3150 تومان و گوشت قرمز منجمد 4600 تومان برای هر کیلو است.

وی در ادامه با اشاره به عدم استقبال شهروندان خوزستانی از گوشت قرمز گرم و رواج شایعه مشکل داشتن این فرآورده گفت: طبق مصوبه ستاد خشکسالی کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان دام های دامداران را خریداری و در کشتارگاه های روز ذبح و فریز می کند و بعد آن را در اختیار شهروندان قرار می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از نشست وزیر جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها خبر داد و گفت: در این نشست قیمت مصوب عرضه گوشت قرمز و مرغ منجمد ویژه ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

موسوی گفت: در ماه مبارک 1250 تن مرغ منجمد در بازارهای استان عرضه می شود.