آرشیو یکشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۶۰۶
خبر
۶
راه و ترابری

جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده قرقیزستان پیدا شد

معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده قرقیزستان خبر داد و اعلام کرد: تیم ویژه این سازمان به تیم کارشناسی بررسی علت سانحه هوایی قرقیزستان ملحق شده است.

فرامرز سروی در گفت وگو با خبرگزاری مهر گفت: جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده قرقیزستانی پیدا شده و یک تیم قوی کارشناسی متشکل از کشورهای روسیه و قرقیزستان در حال بررسی علت سانحه هستند.

معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری افزود: کارشناسان ایرانی حاضر در این گروه تنها به عنوان ناظر عمل می کنند و بخش اصلی بررسی توسط کارشناسان قرقیزستان و روسیه انجام می شود.

وی ادامه داد: هرگونه اظهار نظر قطعی منوط به روشن شدن اطلاعات جعبه سیاه هواپیما است و با توجه به نوع اطلاعات خارج شده از آن، مدت تحلیل اطلاعات متفاوت است.

سروی ابراز کرد: در این سانحه 43 ایرانی فوت شدند و از بین 12 مجروح ایرانی نیز دو نفر ایرانی تبعه قرقیزستان بودند که با توجه به تمایل شخصی خود در همان کشور مانده و درمان شدند.

معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: از میان 10 مجروح ایرانی این سانحه هوایی نیز 3 نفر در بیمارستان مهر مشهد و 7 نفر در بیمارستان مهر تهران مشغول مداوا هستند.