آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
اجتماعی
۴

صفار هرندی خبر داد

سهام عدالت برای خبرنگاران و هنرمندان

گروه اجتماعی با توجه به موافقت رئیس جمهوری، خبرنگاران و هنرمندان به زودی سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز صنعت چاپ در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری سهام عدالت به خبرنگاران و هنرمندان و موافقت دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری با واگذاری سهام به زودی وزارت کار و امور اجتماعی براساس دستور رئیس جمهوری موضوع را پیگیری می کند.

محمدحسین صفار هرندی افزود: خبرنگاران و هنرمندانی که از نظر مالی وضع ضعیف تری در مقایسه با دیگر افراد فعال در این عرصه دارند در اولویت دریافت سهام عدالت قرار می گیرند.

وی گفت: اهدایی نقدی رئیس جمهوری به مناسبت روز خبرنگار به خبرنگاران نیز پس از تکمیل لیست کامل خبرنگاران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنان پرداخت خواهد شد.

این هدیه فقط ویژه خبرنگاران رسانه ها و نشریات فعال در حوزه های خبری است و شامل نویسندگان نمی شود. وی افزود: هر کسی که کار خبری و یا تصویری می کند، خبرنگار محسوب می شود، اما برخی از رسانه ها فهرست افرادی را اعلام کرده اند که به هیچ وجه جزو گروه خبری به حساب نمی آیند و باید اسامی این افراد را از میان این خبرنگاران پالایش کرد.

وی همچنین اعلام کرد: آمار اولیه تهیه شده حدود 3 هزار خبرنگار را نشان می دهد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت آئین نامه حرفه ای خبرنگاران اعلام کرد که مراحل نهایی تدوین و تصویب این آئین نامه در دولت در حال انجام است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

صفار هرندی همچنین در باره چاپ و تیراژ کتاب گفت: دولت برای افزایش چاپ و تیراژ کتاب های مذهبی از جمله قرآن کریم برنامه ویژه ای در دست اقدام دارد.

وی با بیان این که سالانه 10 میلیون نسخه کتاب قرآن در کشور چاپ می شود، افزود: در حال حاضر برخی چاپخانه ها برای چاپ کتاب های مذهبی با تیراژ بالاظرفیت مناسبی دارند و ما برای نشر و چاپ این کتاب ها مشکلی نداریم.