آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
اجتماعی
۶

سرویس های مدارس سهمیه بنزین دریافت می کنند

گروه اجتماعی - براساس آئین نامه سرویس مدارس، اگر شرکت های پیمانی از سازمان تاکسیرانی کشور مجوزهای لازم برای سرویس دهی به دانش آموزان را دریافت کنند در جرگه وسایل حمل و نقل عمومی قرار گرفته و سهمیه جدید بنزین دریافت می کنند.

مدیرکل جذب مشارکت های مردمی انجمن اولیا و مربیان با اشاره به نرخ هزینه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید به مهر گفت: این نرخ از سوی شورای شهر هر استان براساس موقعیت اجتماعی، امکانات شهرداری و نرخ تورم در آن منطقه تعیین می شود.

محمدعلی لقایی افزود: براساس آئین نامه جدید ساماندهی سرویس مدارس، افراد حقیقی و انفرادی نمی توانند با مدارس برای سرویس دهی به دانش آموزان همکاری کنند، زیرا همه شرکت های پیمانی باید از سازمان تاکسیرانی مجوز داشته باشند.

وی از تشکیل نخستین کارگروه تخصصی آئین نامه اجرایی سرویس مدارس خبرداد و گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، راه ترابری و نمایندگان معاون پرورشی و آموزشی و نوآوری برای تدوین شیوه نامه اجرایی مبتنی بر آئین نامه اجرایی خودروی حمل و نقل دانش آموزی مدارس برگزار می شود و سپس این شیوه نامه با امضای سه وزیر آموزش و پرورش، راه و ترابری و کشور به استان ها ابلاغ می شود.

وی درباره مواد این شیوه نامه گفت: در این شیوه نامه وظایف و ماموریت های هر بخش به صورت جداگانه مشخص شده است که از طریق وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ می شود.