آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
صفحه آخر
۲۸

میرعلایی:«فرزند خاک» در اسکار بخت بیشتری دارد

سید احمد میرعلایی گفت: فرزند خاک می تواند نمادی از سینمای ملی، ارزشی و هدفمند ما باشد و به عنوان نماینده ای شایسته پرچمداری فرهنگ و هنر کشور در اسکار بخت بیشتری دارد.

میرعلایی در گفت وگو با فارس گفت: با نزدیک شدن به زمان معرفی نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار، 2009 گمانه زنی در این باره شدت گرفته است و از میان آثار تولید شده امسال، بدون تردید شانس اصلی حضور در این مراسم را باید به سه فیلم آواز گنجشک ها ساخته مجید مجیدی، به همین سادگی ساخته رضا میرکریمی و فرزند خاک ساخته محمدعلی آهنگر داد.

وی افزود: بی تردید هرکدام از این فیلمها ویژگی های خود را دارند و در صورت انتخاب نهایی، می توانند نماینده شایسته ای برای سینمای ما باشند، اما شانس اصلی امسال، فیلم فرزند خاک است. این اثر که در جشنواره بین المللی فیلم فجر برنده چهار سیمرغ از جمله سیمرغ زرین ویژه بهترین فیلم از نگاه ملی شد، از جمله آثار قابل اعتنا و استثنایی سینمای دفاع مقدس است.این فیلم همچنین در جشن انجمن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران مورد توجه و اقبال منتقدین و مخاطبین واقع شد و با دریافت دو جایزه اصلی از سوی این انجمن مورد تایید و توجه منتقدین قرار گرفت. میرعلایی تصریح کرد:در صورت وقوع این اتفاق، «فرزند خاک» نخستین فیلم سینمای دفاع مقدس ما خواهد بود که علاوه بر موفقیت های چشمگیر داخلی، در عرصه بین المللی نیز سفیری مناسب برای این نوع سینما خواهد بود. همچنین دریافت جایزه بهترین فیلم سال از نگاه ملی، می تواند نگاه ها را در عرصه های مختلف بین المللی به سوی این فیلم جلب کند.