آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۷۲
اخبار کشور
۳

پرسه در مطبوعات

کارگزاران: حضور خاتمی بدترین سم برای جنبش اصلاح طلبی است!

روزنامه کارگزاران در شماره دیروز خود یادداشتی را به قلم آرش بهمنی در مخالفت با کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی منتشر کرد و به نقل از او نوشت:«حضور خاتمی، با توجه به سوابق وی و همچنین استدلال های حامیانش برای حضور مجدد وی در انتخابات، بدترین سم برای جنبش اصلاح طلبی است. اگر اکنون افرادی هستند که به ضرورت کار حزبی، انسجام تشکیلاتی، توان مندسازی تئوریک و... برای مقابله و حل مشکلات معتقد هستند- و یا می شوند- حضور خاتمی عملا تمامی این مسایل را منتفی می سازد. خاتمی نشان داده است که مرد دوران گذار و بحران نیست، بلکه مردی است برای دوران تثبیت. همان طور که عدم حضور خاتمی نه تنها اصلاح طلبان را دچار بحران و بن بست نمی کند، بلکه اتفاقا درهای جدیدی را نیز به سوی آن ها می گشاید. زیرا با حضور خاتمی تمامی ضعف ها و کمبودها و نقایص فراموش می شوند و با گذشت زمان تبدیل به دردهای مزمن غیرقابل درمان می شوند.»

رسالت: اهتمام دولت نهم به قانون بیش از دولت های پیشین بوده است

روزنامه رسالت در سرمقاله شماره دیروز خود که به قلم محمدکاظم انبارلویی نگاشته شده بود در موضوع قانونگرایی دولت نهم منتشر کرد و به نقل از انبارلویی نوشت: «مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود در دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت در باب مطالبات رهبری از قوه مجریه فرمودند: «قانون را اهمیت بدهید اگر قانون نقص دارد، ضعف دارد عوض بشود اما تا مادامی که قانون قانون است حتما بایستی به آن عمل شود وقتی قانون مجلس به دولت ابلاغ شد قوه مجریه باید آن را قانون بداند.»

بدون شک اهتمام دولت نهم به قانون و اجرای قانون بیش از دولت های پیشین بوده است. همین اراده دولت در عمل کردن به هدفمند کردن یارانه ها و نیز موضوع کارت سوخت نشان می دهد حتی در اجرای مواردی که عمل به قانون برای دولت هزینه سیاسی داشته کوتاهی ننموده است.»

آفتاب یزد: به جای خاتمی نیروهای دیگری هم داریم و باید از آنها استفاده کنیم

روزنامه دوم خردادی آفتاب یزد در ستون روی خط آفتاب شماره دیروز خود از ورود نیروهای اصلاح طلب دیگر به عرصه انتخابات به جز خاتمی استقبال کرد و نوشت: «آقای خاتمی مفید و محترم هستند ولی نباید فردگرا باشیم باید گزینه های مختلف را هم داشته باشیم. ما نیروهای دیگری هم داریم و باید از آنها استفاده کنیم.»