آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۷۲
اخبار ورزشی
۱۳

شکست بارسلونا و رئال مادرید در هفته اول لالیگا

گلزنی نکونام با درخشش شجاعی

دیدارهای هفته نخست لالیگا با شکست رئال مادرید و بارسلونا مدعیان کسب عنوان قهرمانی و گلزنی «جواد نکونام» برای اوساسونا ادامه یافت.

در این دیدارها تیم رئال مادرید مدعی عنوان قهرمانی که 17 سال است در ورزشگاه «ریازور» خانه دپورتیو نتوانسته این تیم را شکست دهد، باز هم موفق به کسب پیروزی در این ورزشگاه نشد. شاگردان شوستر در این دیدار با نتیجه دو بر یک برابر حریف خود شکست را پذیرفتند.

در دیگر بازی اتلتیکو مادرید در خانه خود با نتیجه چهار بر صفر مالاگا را درهم کوبید. بارسلونا دیگر مدعی عنوان قهرمانی هم یک بر صفر در خانه حریف خود نومانسیا شکست خورد.

در آخرین بازی نیز تیم اوساسونا 1-1 برابر ویارئال متوقف شد. تک گل تیم اوساسونا را در این دیدار «جواد نکونام» از روی نقطه پنالتی و در دقیقه 70 به ثمر رساند. جواد نکونام در این دیدار 90 دقیقه برای اوساسونا بازی کرد و مسعود شجاعی نیز از دقیقه 59 به جای کیکه سولاوارد زمین شد.

تیم اوساسونا در شرایطی با درخشش بازیکنان ملی پوش کشورمان از شکست خانگی نجات پیدا کرد که نفوذ کم نظیر مسعود شجاعی در محوطه جریمه و گرفتن یک پنالتی برای اوساسونا از او چهره ای بسیار محبوب در میان هواداران ساخت. وی با حرکتی مثال زدنی وارد محوطه جریمه ویارئال شد و مدافعین حریف را به واکنش مجبور کرد.

جواد نکونام دیگر ایرانی اوساسونا نیز این حرکت زیبا را به سرانجام رساند و با ضربه پنالتی گل تساوی را برای تیم اول منطقه پامپلونا به ثمر رساند.گل تیم ویارئال را نیز «مارکوس سنا» در دقیقه 54 وارد دروازه اوساسونا کرد.