آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۶۰۸
استان ها
۳۲

نماینده مردم اراک در مجلس:

یارانه دولتی به استان های خسارت دیده از خشکسالی در حال پرداخت است

اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: مبلغ 2500میلیارد تومان مصوب مجلس با استفاده از برداشت از حساب ذخیره ارزی برای جبران خسارت به استان های آسیب دیده در بحث خشکسالی و سرما در حال پرداخت است.

عباس رجایی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات جبران بخشی از خسارت ها تامین شده است، گفت: حدود 500میلیارد تومان از محل خسارت در حوادث غیرمترقبه توسط دولت مطرح شد که این رقم به 14استان پرداخت شده است و مبلغ 2500میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی نیز که به پیشنهاد دولت به این امر اختصاص داده شده بود به اضافه رقم قبلی برای بسیاری از استان ها لحاظ شده است. وی پرداخت خسارت را در قالب محصولات کشاورزی بیمه شده و کشاورزانی که تحت پوشش بیمه قرار نداشته اند عنوان کرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجموع خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در کل کشور بالغ بر 8هزار میلیارد تومان در اثر خشکسالی و 4هزار میلیارد تومان سرمازدگی پیش بینی شده است که این به جز عدم و نفعی است که شامل کشاورزان و بهره برداران کشاورزی می شده است.

رجایی در رابطه با خسارات وارده به دامداران و کشتار طیور و دام گفت: در جلسه ای که در کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل شد با بررسی میزان خسارت وارده به دامداران مقرر شد تا در رقم پرداخت خسارات رقمی نیز به عنوان یارانه برای خرید علوفه برای دامداران اختصاص یابد تا دامداران مجبور به کشتار دام و طیور خود نشوند. وی کشتار دام را خطری برای تامین گوشت قرمز در سال آتی عنوان کرد.