آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۰
جامعه
۱۷

دانش آموزان در مدرسه شیر و نان می خورند

گروه جامعه: کارشناس برنامه ریزی و آمار دبیرخانه کمیته شیرملی مدارس از توزیع 70 نوبت شیر و نان غنی شده بین دانش آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

فتاح نیازی با بیان این که امسال توزیع شیر تنها در مدارس دولتی ابتدایی و راهنمایی و مراکز شبانه روزی صورت می گیرد، به مهر گفت: مهدهای کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز در قالب این طرح قرار می گیرند، ولی حضور آنها در این طرح هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: 70 هزار مدرسه و حدود 10 میلیون دانش آموز تحت پوشش توزیع شیر مدارس در سال تحصیلی جدید قرار می گیرند.

کارشناس برنامه ریزی و آمار دبیرخانه کمیته شیرملی مدارس از تغییر توافق نامه آموزش و پرورش با برخی از کارخانه های تولید و توزیع کننده شیر در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: توزیع شیر مدارس امسال وضعیت بهتری را نسبت به سال تحصیلی گذشته خواهند داشت.

نیازی، توزیع شیر در مدارس را به 2 روش پاستوریزه و استرلیزه عنوان کرد و گفت: 120 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس طی سال تحصیلی جدید هزینه شده است.

وی از توزیع یک قرص کامل نان غنی شده همراه با شیر بین دانش آموزان خبر داد و افزود: این نان از آرد معمولی همراه با میزانی از ویتامین ها و مواد معدنی همچون آهن تشکیل شده است که همراه با شیر میان دانش آموزان توزیع می شود.