آرشیو چهارشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۶۰۹
استان ها
۳۲

معاون امور مجلس وزارت بهداشت در کاشان:

لایحه جامع مدیریت خدمات سلامت به مجلس ارائه می شود

کاشان – خبرنگار دنیای اقتصاد:معاون امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش نویس لایحه جامع مدیریت خدمات سلامت به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه می شود.

حسن امین لو در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: با اجرایی شدن این لایحه علاوه بر مشخص شدن متولی امر سلامت در کشور، قوانین بهداشت و درمان جامع، شفاف و روان و در راستای برقراری عدالت سوق داده خواهد شد.

به گفته وی، یکی از محاسن دیده شده در این لایحه بحث تجمیع منابع است، درحالی که هم اکنون منابع ما پخش است و به رغم اینکه دولت 88 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش سلامت اختصاص داده و مردم نیز 120هزار میلیارد ریال می پردازند، تنها 25 الی 30درصد آن با مدیریت بخش بهداشت و درمان هزینه می شود.

وی گفت: از سوی دیگر براساس ماده 90 و 91 قانون برنامه چهارم، مردم نباید بیش از 30درصد در بخش بهداشت و درمان پرداخت کنند در حالی که الان بیش از 60درصد هزینه می پردازند.

به گفته وی، یکی از هدف های این لایحه اطلاع رسانی به مردم درباره حقوق شان درخصوص خدمات بخش بهداشت و درمان و برخورداری ایشان از خدمات سلامت متناسب با درآمد شان است.

امین لو، مهم ترین اقدام این معاونت در دوره هفتم مجلس را تصویب قوانینی از جمله اجازه استخدام 70هزار نفر برای بخش سلامت اشاره کرد و گفت: تاکنون سه تا 14هزار نفر طی سه سال گذشته استخدام شده و امسال و سال آینده نیز 28هزار نفر در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استخدام می شوند.