آرشیو چهارشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۷
بین الملل
۲۷

ترفند رژیم صهیونیستی علیه حزب ا لله لبنان

مقامات اسرائیلی با ایجاد جنگ روانی جدید اعلام کردند که دستگاه اطلاعاتی این رژیم دو نقشه حزب الله برای ربودن بازرگانان اسرائیلی را خنثی کرده اند.به ادعای این منابع، نقشه های آدم ربایی در مراحل پیشرفته کار لو رفته است.

هاآرتص همچنین به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد حزب الله سلولهای عملیاتی در غرب آفریقا و امریکای جنوبی دارد. به نوشته ها آرتص، این یک هشدار عمومی بوده و همه کشورهای جهان را برای جان مسافران اسرائیلی خطرناک خوانده و اشاره به کشوری خاص نکرده است.بر پایه این ادعا، برخی از کارکنان دستگاه اطلاعاتی اسرائیل می گویند که کشورهایی که حزب الله در آنها قصد ربودن اتباع اسرائیلی را داشته، مشخص است اما اداره ضد تروریزم دفتر نخست وزیری اسرائیل نقطه خاصی را مطرح نکرده و همه کشورهای جهان را برای مسافران اسرائیلی خطرناک دانسته است.به ادعای این منابع، دو عملیات گروگانگیری قرار بود در انتقام ترور عماد مغنیه یکی از فرماندهان ارشد حزب الله انجام گیرد.

یونیفیل: اسرائیل باید از تمام اراضی لبنان عقب نشینی کند

سخنگوی رسمی نیروهای سازمان ملل(یونیفیل) مستقر در نوار مرزی لبنان و فلسطین اشغالی گفت: بر اساس قطعنامه این سازمان، نظامیان اسرائیلی [صهیونیستی] باید از منطقه مرزی الغجر و تمام اراضی لبنان عقب نشینی کنند. «یسمین پوزین» در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط با بیان این مطلب افزود: یونیفیل در راستای اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت چند هفته قبل به دو طرف (لبنان و رژیم صهیونیستی) پیشنهاد داد تا زمینه عقب نشینی ارتش اسرائیل از منطقه الغجر واقع در شمال خط آبی (خط مرزی میان لبنان و اسرائیل) را فراهم کنند. در همین حال یک مقام لبنانی که نخواست نامش فاش شود به الشرق الاوسط گفت: اسرائیل به امریکا اعلام کرده است که پس از دریافت تعهد کتبی دولت لبنان مبنی بر این که منطقه الغجر تحت سیطره یونیفیل باشد، از این منطقه عقب نشینی خواهد کرد و ما امیدواریم که این اقدام تل آویو مقدمه خروج نیروهای آن از مزارع شبعا باشد.