آرشیو چهارشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۷
صفحه آخر
۲۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:نمایشگاه قرآن ایران در جهان بی نظیر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین شب از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در شبستان مصلای تهران حضور یافت و از بخش های مختلف این نمایشگاه دیدن کرد.

به گزارش «ایران» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم، صفار هرندی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه گفت: خدا را شکر می کنیم که به ما توفیق داد این نمایشگاه را برپا کنیم تا در جامعه دینی و قرآنی ما معرفت قرآنی پیاده سازی شود.

او با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: در این ایام، انس به خداوند متعال و معنویات موجود در این ماه و همراه شدن با تفرج معنوی، که مردم باید به نحو احسن از آن استفاده کنند، بهترین فرصت برای خودسازی است.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در جهان اسلام حرکتی زیربنایی و فرهنگ ساز است و در این سطح، در دیگر نقاط جهان وجود ندارد. او در ادامه افزود: معرفت به قرآن باید در جامعه نهادینه شود و فقط به حفظ و قرائت قرآن بسنده نکنیم بلکه مفاهیم قرآنی باید در زندگی افراد عینیت پیدا کند و بطور عملی پیاده سازی شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: انس با قرآن از بدو تولد با روح وجان کودک مسلمان آمیخته است و ادب و احترام به قرآن، بصورت ذاتی در همه مسلمانان وجود دارد و در مناسبات مختلف تجلی می یابد.

وی در پایان بر نقش تاثیرگذار نمایشگاه های قرآنی در نهادینه کردن مفاهیم دینی و اسلامی در جامعه تاکید کرد.