آرشیو شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۷۵
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

جنبش راه بیندازی که خیلی بهتره!

یکی از لس آنجلس نشین های طرفدار شبیخون فرهنگی، از سیدمحمد خاتمی خواست به جای تلاش برای رئیس جمهورشدن، جنبش اجتماعی راه انداخته و خواستار نظارت بیگانگان بر انتخابات شود!

کاظم علمداری که از پس از پایان جنگ مانند بسیاری از روشنفکران سرخورده از ماندگاری و عزت جمهوری اسلامی، خواستار تجدیدنظر در شیوه ها و رخنه فرهنگی در نظام و افکار عمومی شده بود، اخیرا طی تحلیلی با عنوان «خاتمی چه نقشی می تواند داشته باشد»، می نویسد: همانگونه که نتایج چند انتخابات پیشین نشان داده است شرکت در انتخابات در شرایط کنونی جز تقویت وضع حاکم نتیجه دیگری نخواهد داشت. حال چه خاتمی انتخاب شود و یا شخص دیگری، وضع همین است که هست، مگر آنکه اصلاح طلبان معتقد به آزادی انتخابات و پیشرفت و سربلندی ایران، به جای شرکت و پشتیبانی از این روند در پی تغییر آن با ابزار مناسب آن باشند و به جای شرکت در انتخابات دستوری، دنبال ایجاد جنبش اجتماعی و نظارت خارجی باشند.

وی که پای ثابت برخی بیانیه های مشترک با برخی عناصر گروهکی و اصلاح طلب است، می افزاید: خاتمی اگر می خواهد نقشی برای مردم ایفا کند آن نیست که بار دیگر به ریاست جمهوری برسد. تجربه نشان داده است که از او، یا شخصی همانند او در مقام ریاست جمهوری در ساختار کنونی جمهوری اسلامی کاری ساخته نیست. او می تواند پیشگام ایجاد جنبش شود و این به مراتب بهتر از تدارکاتچی شدن است تا لکه های خاکستری را از پرونده خود پاک و نام نیکی در تاریخ از خود به جا بگذارد.(!)