آرشیو شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۷۵
اخبار کشور
۳

آیت الله جنتی: دولت نهم به خاطر امام و انقلاب تخریب می شود

رشت - خبرنگار کیهان:

دبیر شورای نگهبان گفت: دولت نهم به دلیل استفاده از گفتمان امام و انقلاب مورد تخریب قرار می گیرد.

آیت الله جنتی که در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان گیلان در مصلای امام خمینی رشت سخن می گفت افزود: متاسفانه عده ای به طور عمد و با آگاهی دولت را تخریب می کنند.

وی تصریح کرد: بهترین نوع رفتار با دولت نهم رفتاری است که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با هیئت دولت آن را ترسیم کردند.

وی جرات در ایجاد تحول و شجاعت در تصمیم گیری برای حل مشکلات بزرگ، مبارزه با مفاسد اقتصادی و نیز جلوگیری از نفوذ گرایشات غرب زدگی در نزد برخی از مدیران را از جمله ویژگی های اعضای دولت احمدی نژاد دانست.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش به وجود معضل گرانی در کشور اشاره کرد و افزود: بخشی از این گرانی ناشی از تحریم کشور و مشکلات جهانی است که باید با صرفه جویی و پرهیز از اسراف و صبر و حوصله این مرحله را با کمترین تنش پشت سر گذاشت.

وی تاکید کرد: مسئولان نیز موظفند با تمام توان برای به جریان انداختن سرمایه ها، افزایش تولیدات داخلی و وارد کردن کالاهای ارزان قیمت برای رفع مشکلات ناشی از گرانی در کشور تلاش کنند.

آیت الله جنتی درباره اجرای طرح تحول اقتصادی نیز گفت: در صورت اجرای خوب این طرح بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می شود.

استاندار گیلان نیز گفت: در طی فعالیت دولت نهم افزون بر 11 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت استان هزینه شد در حالی که این رقم در دولت قبلی تنها 5 هزار میلیارد ریال بود.