آرشیو شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۶۱۱
ورزش
۲۴

ساعی: انتظارات روحیه ورزشکاران را تضعیف کرد

خبرگزاری ایپنا- هادی ساعی گفت: «بعضی از ورزشکاران ایران در المپیک شب قبل از بازی فکر می کردند که روز مسابقه بعد از باختشان چه بگویند.»

قهرمان تکواندو المپیک پکن در مراسم تجلیل از وی که چهارشنبه شب در بنیاد باران برگزار شد، گفت: «المپیک رویداد بسیار مهمی است که هر 4 سال یکبار برگزار می شود و به همین دلیل از حساسیت فراوانی برخوردار است. شاید به خاطر همین حساسیت ها است که باعث می شود قهرمانان بزرگ نتوانند کارآیی بیشتری داشته باشند.»

وی ادامه داد: «به طور کلی در رقابت های المپیک 50 درصد قهرمانی به مسائل فنی بستگی دارد، اما 50 درصد مابقی مربوط به مسائل روحی و روانی ورزشکاران است. کاروان ایران در المپیک لطمه های زیادی خورد. قهرمانان ما نتوانستند خودشان را از لحاظ روحی برسانند. مطمئنا اگر بچه ها با همین آمادگی در مسابقات جهانی شرکت می کردند اول می شدند.»

وی خاطرنشان کرد: «باید در طول برگزاری اردوها به مسائل روحی ورزشکاران نیز رسیدگی کرد. یک ورزشکار برای اینکه بتواند در چنین میدانی قهرمان شود باید جسمی سالم داشته باشد و به همان اندازه نیز از لحاظ روحی تقویت شود.»قهرمان تکواندو المپیک پکن گفت: «قبل از اینکه به المپیک اعزام شوم پشت کتاب یکی از دوستانم نوشتم که من هادی ساعی تعهد می دهم که در المپیک طلابگیرم و در غیر این صورت دیگر تکواندو بازی نکنم و این تعهد باعث شد در شرایطی که فقط 71 کیلوگرم وزن داشتم در وزن 80+ کیلوگرم مسابقه انتخابی را برگزار کنم و بتوانم مجوز حضور در رقابت های المپیک پکن را کسب کنم.