آرشیو یکشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۷۶
حوادث
۱۵

بزرگترین بخش همودیالیز شهر ری راه اندازی شد

بزرگترین بخش همودیالیز ناحیه شهرری در درمانگاه خیریه دارالتوحید واقع در منطقه دولت آباد با حضور جمعی از مسئولان راه اندازی شد.

مهندس مهدی امامی آشتیانی، مدیر بخش دیالیز در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که این مرکز با کمک خیرین احداث و به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: 90میلیون تومان از هزینه تجهیزاتی این مرکز اعم از تخت های دیالیز و دستگاه های پیش تصفیه خریداری شده از کشور آلمان (هر تخت دیالیزی 3میلیون و هر دستگاه پیش تصفیه 30میلیون تومان) توسط فرد خیری پرداخت شد.

وی، میزان بیماران دیالیزی واقع در این منطقه را 350بیمار برشمرد و افزود: هم اکنون این مرکز با پنج دستگاه همودیالیزی اهدایی از سوی بنیاد امور بیماری های خاص در سه شیفت کاری توان ارایه خدمت به 15بیمار در ماه را دارد که با افزایش تعداد تخت ها به 15عدد، حدود 90نفر را می توان پوشش داد.

مدیر بخش دیالیز درمانگاه خیریه دارالتوحید واقع در دولت آباد، یادآور شد: در فاز دوم این طرح دیالیز صفاقی راه اندازی می شود تا بیمار با دریافت آموزش و ارایه رایگان محلول در منزل اقدام به دیالیز صفاقی کند.

مهندس امامی آشتیانی، در ادامه یادآور شد: در فاز سوم این طرح 30تخت دیگر همودیالیز به تعداد تخت های این مجموعه اضافه خواهد شد که با توجه به وجود 12تخت همودیالیز در بیمارستان فیروزآبادی و 10تخت در بیمارستان هفت تیر به نظر می رسد منطقه به این لحاظ به حد اشباع برسد.

وی، درمانگاه خیریه دارالتوحید را درمانگاهی با قدمت 25ساله برشمرد و افزود: در قالب طرح توسعه ای مقرر شده که در آینده ای نزدیک به بیمارستانی مجهز تبدیل شود.