آرشیو یکشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۷۶
اخبار ورزشی
۱۳

محمود مشحون خبر داد

راه اندازی لیگ بسکتبال زیر 16 و 14 سال در کشور

«محمود مشحون» رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، در حاشیه برگزاری مسابقه های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا در تهران و در گفت وگو با سایت «فیبا»، از افزایش تیم های حاضر در لیگ جوانان تا سقف 30 تیم و راه اندازی لیگ زیر 16 و زیر 14 سال در ایران خبر داد.

مشحون در آغاز گفت وگو با خبرنگار «فیبا» از دستاوردهای تیم ملی بسکتبال ایران در بازی های المپیک 2008 پکن و عملکرد قابل قبولی که در مصاف با بزرگان بسکتبال جهان داشت، تقدیر کرده و افزود: یکی از اهداف آغازین فدراسیون بسکتبال ایران که کسب مقام قهرمانی در جام ملت های آسیا بود، در سال گذشته محقق شد.

وی در مورد برنامه های آینده فدراسیون بسکتبال ایران، از توسعه لیگ جوانان و راه اندازی لیگ زیر 16و زیر 14 سال و همچنین ترویج ورزش بسکتبال در شهرستان ها خبر داد.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران تاکید کرد که به اعتقاد وی، تنها راه پرورش جوانان مستعد و تقویت کیفی و کمی بسکتبال، توجه به رده های سنی پایه است و قطعا موفقیت کنونی تیم ملی بزرگسالان ایران حاصل سال ها تلاش و مرارت سرمربیان و مسئولان فدراسیون بسکتبال است.

به اعتقاد مشحون، دستاورد بسکتبال ایران در رده سنی جوانان قابل توجه بوده و شامل قهرمانی در رقابت های سال 2004 است که ثابت می کند فدراسیون بسکتبال به راستی برای رده های سنی مختلف برنامه ریزی کرده است.