آرشیو چهارشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۶۵۲۲
صفحه اول
۱

یونایتد پرس: تلاش غرب برای انزوای ایران شکست خورده ا ست

خبرگزاری غربی یونایتدپرس اعتراف کرد، سیاست های آمریکا و همپیمانان اروپایی اش برای انزوای ایران و کاهش نفوذ آن در منطقه ناکام مانده است.

این خبرگزاری با اشاره به تلاشهای ناکام غرب علیه ایران، افزود: غرب اخیرا هم فعالیت هایی را برای جلوگیری از اثرگذاری ایران و منزوی کردن جمهوری اسلامی اجرا کرده است اما علائمی دال بر شکست این تلاش ها بویژه در خصوص اتحاد راهبردی میان تهران و دمشق دیده می شود.

به اذعان این خبرگزاری، با وجود تلاش اخیری که نیکلاسارکوزی رئیس جمهوری فرانسه و از همپیمانان اروپایی واشنگتن برای برقراری روابط دوستانه با بشار اسد همتای سوری اش و به تبع آن ایجاد شکاف در روابط دمشق - تهران انجام داد اما نفوذ جمهوری اسلامی ایران بر منطقه کاهش نیافته است.

سارکوزی از همتای سوری اش برای شرکت در اجلاس ماه ژوئیه کشورهای حوزه دریای مدیترانه در فرانسه و پس از آن برای حضور در مراسم گرامیداشت روز ملی فرانسه در 14 ژوئیه دعوت به عمل آورد.

این اقدام که خارج کردن سوریه از فضای سرد موجود و با تداوم آن، منزوی کردن ایران از اهداف آن بود، نتایج دلخواه پاریس را به دنبال نداشت و به نظر می رسد ایرانی ها بار دیگر در موضع برتر قرار گرفته اند.

ونایتدپرس در ادامه با اشاره به پیروزی جنبش حزب الله لبنان بر علیه رژیم صهیونیستی در تابستان سال 2006 افزود: به واقع، سایر تحولات خاورمیانه نیز تامین کننده منافع آمریکا و همپیمانان منطقه ای اش نبوده است.

موفقیت حزب الله لبنان برای تثبیت جایگاهش در تمامی ابعاد جامعه این کشور، یکی از مصادیق ناکامی سیاست های غرب در منطقه است.

جنبش مردمی حزب الله بزودی به نیرویی بدل خواهد شد که نمی توان آن را در عرصه های نظامی و سیاسی منطقه، نادیده گرفت.

با وجود کشته شدن شمار ی از نیروهای حزب الله در طی 33 روز جنگ و بمباران های سنگین هوایی و توپخانه، اما این جنبش قوی و مصمم تر از قبل سر بلند کرده و در ماه های اخیر گام های بلندی برداشته است که در واقع نادرستی اقدام رژیم صهیونیستی را برای تهاجم به لبنان در تابستان سال 2006 به منظور سرکوب آن ثابت کرد.

بنا بر گزارش 15 اوت نشریه میدل ایست تایمز، حزب الله به لحاظ موقعیت راهبردی و سیاسی پنج بار قویتر از سال 2006 شده است.