آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
سیاسی
۲

رئیس جمهور در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق:

اشغالگران باید با ارائه یک جدول زمانی عراق را ترک کنند

گروه سیاسی: رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام هر چه بیشتر سازمان ملل برای حل و فصل مناقشات منطقه ای و بین المللی اظهار امیدواری کرد تلاش های نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق به برقراری صلح و ثبات و امنیت و یکپارچگی در این کشور بینجامد.

به گزارش دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در دیدار «استفان دمیستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، حضور اشغالگران در عراق را عامل بسیاری از نابسامانی ها در این کشور دانست و تاکید کرد: راه حل این مساله آن است که اشغالگران در یک برنامه زمان بندی شده عراق را ترک کنند.

رئیس جمهور نقش دولت عراق را در برقراری صلح و امنیت در این کشور مهم دانست و گفت: اگر دولت عراق مقتدر شود همین دولت بهتر می تواند مشکلات کشورش را حل کند.

احمدی نژاد با بیان این که همه باید کمک کنیم تا عراق متحد و یکپارچه باقی بماند، یادآور شد: از درگیری و جنگ در عراق کسی سود نمی برد و در این رابطه حفظ اقتدار دولت عراق، شرط اصلی یکپارچگی و وحدت ملی در این کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت اهتمام هر چه بیشتر سازمان ملل در مسائل عراق تاکید کرد: هر چند سازمان ملل در ابتدای اشغال عراق از حادثه کمی عقب بود ولی دبیر کل سازمان ملل علاقه مند است نقش سازنده تری در مورد عراق ایفا کند.