آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۲۵
صفحه آخر
۲۴

همراه با نمایشگاه قرآن کریم

تابلویی با چهارده هزار قطعه

تابلوی توحید با چهارده هزار قطعه چوب تذهیب شده در ابعاد 280 165 سانتیمتر در نمایشگاه قرآن به نمایش درآمد. به گزارش فارس، در این تابلوی منحصر به فرد که سوره مبارک توحید به شکلی خاص تذهیب گردیده از 14 مدل چوب به نیت چهارده معصوم (ع) در رنگ های مختلف استفاده شده است.

نفیس ترین مصحف کلام وحی

نفیس ترین مصحف کلام وحی و تنها نمونه چاپ قرآن مجید به خط زیبای ریحان، اثر بهرام سالکی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می شود. این مصحف ارزشمند شامل ویژگی هایی چون ترنج و شمسه های تزئینی، طراحی کتیبه های متعدد و مجلل برای سرسوره ها و نیز سه نوع فهرست با تذهیبات مرصع و مفاخر است.

کتابت قرآن بر روی فلز برنج در نمایشگاه

جزء سی ام قرآن کریم، کتابت شده بر روی فلز برنج در دو صفحه سی و سه خطی در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته شد. طراحی و ساخت این اثر توسط علیرضا روزی طلب و پروانه ابراهیمی انجام شده است.کتابت این اثر ارزشمند به خط ثلث بوده و در ابتدای هر سوره علاوه بر کلمه طیبه بسم الله، نام سوره، تعداد آیات و مکی و مدنی بودن آن نیز مشخص شده است.

راه اندازی تلفن گویای نمایشگاه

سامانه تلفن گویای روابط عمومی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم راه اندازی شد. این سامانه با هدف پاسخگویی به سؤالات بازدیدکنندگان نمایشگاه در نظر گرفته شده است. شماره تلفن 88525251 آماده دریافت نظرات، پیشنهادها و انتقادات مراجعه کنندگان است.