آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۹
اقتصاد
۴

احتمال پایان خاموشی های برنامه ریزی شده از 30 شهریور

گروه اقتصاد: وزارت نیرو از احتمال منتفی شدن برنامه خاموشی های احتمالی برق از 30 شهریورماه جاری خبر داد و اعلام کرد: احتمال تغییر در برنامه خاموشی های احتمالی برق در هفته آینده نیز وجود دارد.

مشاور وزیر نیرو در گفتگو با مهر ضمن اشاره به کاهش قابل توجه خاموشی ها طی هفته گذشته گفت: هفته گذشته به دلیل کاهش دما، همراهی مردم و در مدار بودن تمامی نیروگاه های تولید برق، در تهران و بسیاری از نقاط کشور شاهد کاهش قابل توجه خاموشی ها و بعضا عدم خاموشی بودیم.

حسن علیزاده افزود: بر این اساس، مردم شاهد عدم اعمال برنامه جدول زمان بندی خاموشی ها در کشور بودند و اگرچه براساس روال گذشته، این هفته نیز جداول خاموشی همانند هفته های گذشته اعلام شد؛ اما نکته حائز اهمیت این که این جداول با پیش بینی بدترین حالات تنظیم شده و در صورت پایدار بودن شرایط جوی و همراهی مردم، اعمال خاموشی ها به حداقل و حتی صفر می رسد.

به گفته علیزاده، با توجه به کاهش محسوس خاموشی ها طی هفته گذشته در تهران و بسیاری از نقاط کشور، وزارت نیرو قصد داشت جدول خاموشی ها را تغییر دهد؛ ولی برای اطمینان بیشتر از پایدار بودن شرایط جوی و عدم بروز مشکل برای هموطنان در صورت بروز خاموشی ها، دست نگه داشته است. با این حال، احتمال تغییر در برنامه وجود دارد و در صورت تداوم شرایط هفته گذشته، اعلام جدول خاموشی ها به صورت هفتگی منتفی خواهد شد. وی تاکید کرد: البته با بروز برخی مشکلات جزیی در شبکه ها و خارج شدن غیرمنتظره برخی نیروگاه ها ممکن است خاموشی های بسیار جزیی بروز کند؛ اما در شرایط کنونی تقریبا در حال حرکت به سمت منتفی شدن جدول خاموشی ها هستیم.