آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۲۶
سیاسی
۲

گزیده اخبار

پیام تبریک رئیس جمهور به مناسبت روز ملی کنگو

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی کنگو را به «دنیس ساسونگسو»، رئیس جمهور، دولت و ملت این کشور تبریک گفت. دکتر محمود احمدی نژاد در این پیام با توجه به اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در همکاری با کشورهای آفریقایی اظهار امیدواری کرد شاهد بهره گیری از ظرفیت های بالقوه دو کشور ایران و کنگو در جهت توسعه روابط فی مابین باشیم.

حذف ماده 23 لایحه حمایت خانواده کار بدی بود

وزیر دادگستری و سخنگوی دولت گفت: مجلس با حذف ماده 23 لایحه حمایت خانواده، راه مردان را برای از هم پاشیدن خانواده باز کرد. به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین الهام در حاشیه مراسم سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی مروی، در مورد حذف ماده 23 لایحه حمایت خانواده توسط مجلس شورای اسلامی گفت: حذف کردن این ماده، کار بدی بود و راه مردان را برای از هم پاشیدن خانواده ها باز کرد. وی با بیان اینکه دولت نمی خواست این اتفاق بیفتد، افزود: امیدواریم مجلس جایگزینی مناسب برای این ماده پیدا کند.

تبادل نظر دو مرجع تقلید درباره مسائل داخلی و جهان اسلام

دو تن از مراجع عظام تقلید شب گذشته به صورت خصوصی با یکدیگر دیدار کردند. به گزارش فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی شب گذشته با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت گو کرد. در این دیدار که به صورت خصوصی انجام شد، این دو مرجع تقلید پیرامون وضعیت کنونی کشور، جهان اسلام و حوزه های اسلام به بحث و تبادل نظر پرداختند. بر اساس این گزارش آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز شب هجدهم شهریور با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی، با این مرجع تقلید دیدار کرده بود.

شیخ الاسلام قائم مقام وزیر خارجه شد

حسین شیخ الاسلام قائم مقام وزیر امور خارجه و سرپرست معاونت خاورمیانه و مشترک المنافع این وزارتخانه شد. شیخ الاسلام سوابقی همچون معاونت سیاسی وزارت خارجه، معاونت عربی و آفریقایی، سفیر ایران در دمشق و نمایندگی مردم تهران در مجلس هفتم را در کارنامه کاری خود دارد. علیرضا شیخ عطار قائم مقام سابق وزیر امور خارجه نیز قرار است بزودی برای تصدی مسئولیت سفارت ایران در آلمان عازم برلین شود.