آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۲۶
داخلی
۵

دولت در راستای بهبود خدمات حمل ونقل شهری تصویب کرد؛

عملکرد شهرداری ها در اجرای تبصره 13 رتبه بندی می شود

گروه سیاسی - دولت با هدف بهبود خدمات حمل ونقل شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان، عملکرد شهرداری ها و شرکت های ارائه کننده خدمات حمل ونقل در اجرای تبصره 13 را ارزیابی و رتبه بندی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت (تبصره 13)، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت موظف شد با همکاری وزارتخانه های کشور و راه و ترابری و نیروی انتظامی، دستورالعمل اجرایی ارزیابی و رتبه بندی عملکرد شهرداری ها و شرکت های ارائه کننده خدمات حمل و نقل (درون شهری و برون شهری بار و مسافر) را تا اول مهر1387و برنامه عملیاتی سامانه هوشمند حمل ونقل را تا 15مهر 1387 تهیه و ارائه کند.

همچنین ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت موظف شد با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و وزارتخانه های کشور و راه و ترابری و نیروی انتظامی، طرح یکپارچه سازی و ساماندهی مدیریت حمل ونقل را تا اول آبان 1387 ارائه کند. این ستاد همچنین موظف شده است با همکاری وزارت اقتصاد، کشور و راه و ترابری دستورالعمل اجرایی ماده5 قانون توسعه حمل ونقل و مدیریت مصرف سوخت را تا اول مهر امسال تهیه کند.

بر اساس ماده 5 قانون توسعه حمل ونقل و مدیریت مصرف سوخت، شرکت های بیمه گر موظفند متناسب با ارزیابی دولت از عملکرد دستگاه های مؤثر در کاهش حوادث و تلفات حمل و نقل درون شهری و برون شهری، معادل 50 درصد صرفه جویی حاصل از عدم پرداخت خسارت بیمه بدنه و شخص ثالث را برای آموزش و فرهنگسازی ایمنی تردد، تامین تجهیزات، اصلاح فیزیکی نقاط و مقاطع حادثه خیز و کمک به پرداخت هزینه های جاری به دستگاه های مذکور اختصاص دهند. بر اساس بند دیگر مصوبه فوق، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت موظف است با همکاری دستگاه های ذی ربط، برنامه اجرایی کاهش سفرهای درون شهری از طریق دولت الکترونیک را تا 15مهر ارائه کند.

این مصوبه از سوی دکتر پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است ‎